Připomeňme si jen pár klíčových lákadel druhého dílu: multiplayer pro 64 hráčů, realisticky vymodelované tanky, naprosto autentická bojiště s přesností na metry čtvereční, funkční systém krytí z pohledu vlastních očí a výjimečný balistický model s asi nejkomplikovanějším algoritmem, jaký kdy střílečky na PC viděly. Což ale neznamená, že u Red Orchestra 2 se nebudou bavit začátečníci nebo méně zkušení střelci - jen si budou muset opravdu dát bacha.
Napínavá kampaň
Redaktor britského PC Gameru důkladně popsal svoje zážitky z multiplayerové minikampaně u Stalingradu, kde musí Rusové na deseti mapách přemoct vojska Třetí říše nebo alespoň drasticky snížit jejich počty a zabrat všechny základny. Celá kampaň je o to napínavější, že počet všech smrtí ve vašem týmu se odečítá od celkového skóre a útočníci při tom ztrácí víc bodů.
Jak vám nejspíš dojde z pohledu na okolní obrázky, ve hře chybí jakékoliv ukazatele zbývající munice a další zbytečnosti, na které se realistická střílečka nemůže spoléhat. Pokud chcete zjistit, kolik vám zbývá kulek, musíte prostě vytáhnout zásobník a nechat si od své postavy oznámit, zda zásobník působí těžce (tzn. jste v klidu) nebo je lehký, tudíž budete muset brzy znovu nabít.
Krycí systém
Krýt se můžete skoro za každým předmětem ve hře, ale podobně jako ve skutečnosti tu zdaleka nejsou příhodně umístěné bedny na každém rohu a když už něco najdete, většinou vás to celé neochrání. Kdo si nedá pozor, může snadno schytat kulku do krku nebo nohy, které prostě vyčuhovaly.
S automatickým uzdravováním v téhle hře nepočítejte a pokud se zpoza úkrytu rozhodnete střílet na prázdno, je skoro nemožné, že byste někoho náhodou trefili. Podobně jako ve skutečnosti zato můžete pušku nebo kulomet opřít téměř o cokoliv, co ve hře najdete, a ulehčit si tak míření. Zkusíte to?
Red Orchestra 2 pro PC vyjde na jaře 2011.