První informace o Stalker Call of Pripyat
zdroj: tisková zpráva

První informace o Stalker Call of Pripyat

23. 4. 2009 0:01 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Příběhové pokračování Shadow of Chernobyl, v přestavěném městě Pripyat a bez války frakcí či experimentů v hratelnosti. PREVIEW & OBRÁZKY

Obrázek zdroj: tisková zpráva Začátkem měsíce odhalili GSC GameWorld (po Clear Sky) druhý, samostatně spustitelný polodatadisk pro Stalkera s názvem Call of Pripyat. Vyjde koncem letošního roku, jak uváděl jejich aprílový kalendář. Dnes na to navázala fanstránka Stalker.Hotgames.cz, která upozornila na ukrajinský časopis Gameplay a ruský časopis Igromania, odkud jsme pro vás vyzobali první konkrétní informacemi o náplni hry:

  • Časové zasazení po událostech původního Stalkera Shadow of Chernobyl (s alternativními konci se tu nepočítá) - do Zóny byla vládou vyslána vojenská expedice, která záhadně a beze stopy zmizela. Proto jste sem posláni ještě vy, coby agent ukrajinské tajné služby, abyste vyšetřili příčiny katastrofy a mj. našli předešlou skupinu.
  • Prostředí složeno ze tří venkovních map, které budou velmi rozsáhlé, zhruba jako tucet map o rozloze 1,5 x 1,5 km v původním Stalkerovi, a také dvou podzemí. Mapy nebudou tvořit pustiny, ale spíš hustě zastavěné objekty, přechod mezi nimi půjde jen s průvodcem.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
  • Město Pripyat se několikanásobně rozroste oproti jeho dosavadní podobě, jeho východní část bude přestavěna se 100% přesností a prozkoumáte každý jeho kousek. Tvůrci ho chtějí ukázat z jiné perspektivy, včetně např. továrny Jupiter a vesnice Kopachi. Ta byla tak vysoce kontaminována, že selhaly snahy o její vyčištění, tudíž musela být vypálena.
  • Vedlejší úkoly už nemají působit jako náhodně vygenerované, ale všech 70 nových má být unikátních a pečlivě vymyšlených od designérů. Žádné stereotypy "běžte do lesa a zabijte tam pět kanců".
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
  • Propracovanější systém umělé inteligence A-Life, soustředící se spíš na poklidný a civilní život stalkerů, jejich 24-hodinový cyklus (ráno vstanou, vydají se hledat artefakty nebo obchodovat, mezitím se do jejich skrýše nastěhují monstra), interakce s přátelštěji naladěnými NPC (i když, jak kdo...). Už ale nebudete svědky žádných válek frakcí, tenhle nápad se prý neujal, takže i z toho důvodu se v Zóně vyskytne celkově méně stalkerů než ve hře Clear Sky.
  • Dvě nová monstra na přání komunity: Burer, což je trpaslík s telepatickými schopnostmi, které by se daly nalézt ve zdrojácích základní hry, ale tentokrát už autory napadl zajímavý mechanismus. Druhým přírůstkem bude Chimera (=nemusí být přesný překlad z ruštiny), která je známá čtenářům Stalker knih. Chování ostatních nepřátel i zbraní bude přebalancováno, aby došlo na tužší boje.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
  • Erupce radioaktivity mají mít větší vliv na celý herní svět - zatímco dříve znamenaly jen zčervenání obrazovky a smrt, pokud byste se nedostali do úkrytu, nyní po každé erupci kompletně změní pozice např. anomálií a artefaktů.
  • Podobná grafika jako v Clear Sky, jen s drobnými vylepšeními, ale dosahující vyšších výkonů (jako příklad se uvádí 50 fps v rozlišení 1920x1200). Slíben je také zodpovědnější betatest, i díky více zkušenostem vývojářů a naopak méně experimentováním / přidávání nových technologií oproti Clear Sky.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Vedle Call of Pripyat (oficiální ohlášení se čeká v květnu) pracují GSC GameWorld také na konzolovém portu Stalkera. Do budoucna plánují plnohodnotný druhý díl, pro nějž údajně uvažují o licencování CryEngine 3 (asi aby ušetřili mnoho let pro vývoj úplně nového enginu).
zdroj: NVNews, 3DRealms, TTLG, Steam, HotGames

jd
Smarty.cz

Nejnovější články