Producent odhaluje skutečnou tvář Metal Gear Solid: Rising
zdroj: tisková zpráva

Producent odhaluje skutečnou tvář Metal Gear Solid: Rising

2. 11. 2010 11:44 | Preview | autor: Petr Poláček |

Metal Gear Solid: Rising se zatím prezentoval hlavně jako simulátor sekání melounů. Že se za touto bohulibou činností skrývá také potenciálně zajímavá akční hra, která by nemusela trpět filmečkovým megalomanstvím Hideo Kojimy, dokazuje producent Shigenobu Matsuyama pro GameInformer. Hra je příběhově usazena mezi MGS2 a MGS4, přičemž hlavním tématem je přerod Raidena (fanoušky nenáviděný hrdina MGS2) z člověka z masa a kostí v kyborga a dopad této proměny na jeho fyzickou i mentální stránku.

Jak Matsuyama dále odhaluje, průzkum mezi hráči ukázal, že jedno z poznávacích znamení MGS série – dlouhé animačky – bylo dvousečnou zbraní. Tvůrci se tedy v MGR snaží najít správný poměr mezi délkou animaček, prezentací příběhu a čistou hratelností, což je i podle nás správná cesta. Hodinu sedět a civět na filmeček není zábava, ať už je sebelépe provedený.

Samotná hratelnost nebude jen o sekání melounů (ach ty stereotypy), i když právě systém umožňující libovolně rozsekat skoro všechno v dosahu je hlavní součástí soubojového systému. Tvůrci zachovávají kontinuitu s MGS sérií a implementovali do hry i stealth prvek zvaný „Hunting stealth“, který bude akčnější než klasické plížení a zapojí do hry i Raidenovy akrobatické schopnosti.

Sekací a porcovací systém zvaný "Dan zatsu" bude mít překvapivě více rovin. Krom kouskování nepřátel a objektů bude sloužit k získávání informací a odebírání zbraní a předmětů nepřátelům. V tomto bodě si představujeme spojení zmíněné stealth roviny (rychlý a neslyšný přesun za nepřítele) s bleskovým švihem Raidenovy katany, která nepříteli odsekne nepozorovaně zbraň od boku nebo sebere nehlídaný předmět.

S tím souvisí i možnost, která je opět pro MGS sérii příznačná – postupovat vpřed bez zabíjení nepřátel. Raiden může namísto vojáka naporcovat jeho zbraň a tím z něj udělat neškodnou figurku. Podle producenta je opravdu jen na hráči, jestli za sebou nechá nepřátele beze zbraně, nebo zbraně bez nepřátel (rozsekané na kousíčky).

Matsuyama se jen letmo dotkl podpory 3D a pohybového ovládání (Kinect, PS Move) v MGS: Rising. Obě technologie tvůrci zvažují, zatím je prezentovali jenom na zkoušku. Rádi by zrealizovali obojí, vše záleží na tom, jak se jim je podaří naroubovat na svižnou hratelnost, která pracuje s vysokou mírou přesnosti a rychlosti ovládání.

Metal Gear Solid: Rising vyjde pro PS3, PS3 a PC někdy v průběhu příštího roku – zřejmě.

Nejnovější články