V kontextu této hry můžeme lore přeložit jako jakési „příběhové podhoubí,“ které vám ale nikdo vysvětlovat nebude a určitě se o něm nedozvíte z dlouhých animaček. Vývojáři vysvětlují zdejší lore jako něco, co dává smysl budovám, lodím, stvořením, planetám… Když někde narazíte na budovu, můžete si být prý jisti, že vývojáři řešili kdo ji postavil, proč ji postavil a jakto, že stojí zrovna tady.
Někde jinde můžete najít malou indicii k tomu „kdo,“ ale třeba ono „proč“ už může zůstat tajemstvím. Ale nemusí, záleží na vaší píli a ochotě zrovna toto téma zkoumat. S nekonečným množstvím planet přichází nekonečné množství důvodů proč je daná věc zrovna tam kde je a bude na vašem stylu hraní, jestli budete chtít indicie postupně odkrývat.
zdroj: Archiv
Do určité míry si tak utváříte příběh No Man’s Sky sami a ideálně byste měli po dostatečně dlouhé době hraní zažít něco jiného, než váš kamarád. Alespoň taková je ambice vývojářů. Ti přitom na příběhovou kostru tak úplně nerezignovali. Ve hře ji ale budete hledat marně, štěstí budete mít až u limitované edicei hry.
V ní vyjde komiks Adventures in No Man’s Sky – krátký příběh o obchodníkovi převážejícím vzácný náklad. Na komiksu přitom nepracovali vývojáři, ale dvě kapacity z trochu jiného oboru: kreslíř Dave Gibbons (Watchmen, Kingsman, 2000 AD) a scenárista a spisovatel James Swallow (Deus Ex: Human Revolution, Star Trek). Jestli si oba pánové zopakují spolupráci s Hello Games i někdy v budoucnu, ukáže až čas. No Man’s Sky vyjde 22. června na PS4 a PC.