Podobné podpůrné třídy známe už z pradávných D&D her, ale Obsidian se navíc bije do prsou, že v Pillars of Eternity se můžeme těšit na známou hratelnost vybalancovanou do nejmenšího detailů.
Paladinové mohou svým kolegům pomáhat přetrvávající aurou i jednorázovým bonusem. Chanteři mají svým zaříkáváním postupně zesilovat účinek posílení (čím déle zaříkávají, tím lépe), naopak priesti (asi jim můžeme říkat kněží) budou poskytovat bonusy na celou oblast účinnosti spíše jednorázovými schopnostmi.
Celá tahle trojice (tedy i s paladinem) ale nebude jenom pomocného charakteru, disponuje totiž i útočnými schopnostmi. Například u chantera dokonce postupně budovaným kouzlem velmi silného kalibru, o to déle však bude trvat jeho "nabíjení".
Příběhově platí Chanters za vypravěče starověkých mýtů a kulturních tradic. Naopak kněží (a zjevně i kněžky) slouží jednomu z několika místních polobohů a jsou učení ve filozofii, legendách a zjevně i schopnosti střílet, jak naznačuje jejich obrázek níže.
Mnohem delší výčet jednotlivých schopností chanters, priests a jejich variací, stejně jako možnost vyjádřit se k nim vývojářům samotným (nebo je zkritizovat za škaredé obrázky, jako učinil hned první diskutér), najdete tady, tedy na oficiálním fóru Obsidianu.