Mě ani Petra třeba Kojima nepotěšil informací, podle níž může pes, kůň a vlastně i Quiet zemřít permanentně. Nebude to znamenat konec hry, pouze přijdete o věrného parťáka. Pro nás měkkosrdcaté milovníky psů to ale znamená, že místo akce v džungli čeká DDho klidný život v pelechu na základně, kam mu budeme nosit ovce z Afghánistánu a občas jej podrbeme za uchem.
Jednotlivé parťáky (všechny ještě Kojima neodhalil ale nebude mezi nimi Ocelot), si můžete brát na mise a dá se čekat, že každý bude umět něco jiného. Místa ve vrtulníku jsou ale jen čtyři (a ne, nevím, jak se tam vejde kůň), takže bude třeba dobře vybírat. Navíc, každý z nich otevře v některých misích dodatečné úkoly, kusy speciální zápletky a samozřejmě něčím přispěje do Snakeova snažení.
zdroj: Archiv
Kupříkladu kůň přiběhne na zavolání a logicky jste s ním rychlejší, případně jej necháte vykálet na silnici a rázem je z kobylince past na džípy. Quiet nabídne poněkud sofistikovanější metody pomoci. Není díky svému přízračnému pohybu vidět a prozkoumává terén, takže na mapě ukáže nepřátele. Můžete jí přikázat, aby někoho zastřelila a případně střelila granát. A ve chvíli, kdy dorazí na určenou pozici, ji uslyšíte, jak si brouká do vysílačky (nezapomeňte, že je Quiet němá).
Všechno ale nebude umět od začátku. Snake se s Quiet musí nejprve spřátelit, což odemkne nové schopnosti, jak se jejich vztah prohlubuje. Dokonce na začátku si Quiet ani nemůžete vzít na misi, protože jsou se Snakem zcela cizí lidé a ona mu nedůvěřuje. Musím říct, že tento RPG prvek zní skvěle a hlavně sedne do obecného konceptu MGS, kdy si neustále něco odemykáte a otevíráte nepovinnou činností.
zdroj: Archiv
Z dalších prvků stojí za zmínku, že vše, co provedete má nějaké následky. Když moc urychlíte čas pomocí doutníku, může se stát, že zemře rukojmí, kterého jste měli zachránit. Z vrtulníku vyskočíte kde a kdy chcete, takže si sami zvolíte, odkud se vydáte k cíli mise. Pokud ale vyskočíte příliš brzy, třeba pod palbou, počítejte s tím, že se můžete zabít. Hodně závisí i na přípravě před misí. Nejde jen o parťáky. V misi v džungli tvůrci představili nový oblek, který snižuje hlasitost vašich kroků.
Na mise si můžete vzít třeba rozdílné typy protetické ruky, kdy jedna umí omráčit nepřítele elektrickým výbojem, zatímco další naláká vojáka na vydávaný zvuk. Jednotlivé technologie si odemykáte výzkumem na základně, pro kterou v misích sbíráte různé materiály.
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain zjevně nebude jen o plížení, byť půjde o hlavní páteř hry. Hra by měla vyjít během příštího roku, ale Kojima odmítá být konkrétnější. Slibuje však, že hráči Ground Zeroes dostanou do Phantom Pain nějakou odměnu.