zdroj:
tisková zpráva
Square Enix včera nicneříkající tiskovou zprávou nečekaně oznámili odbočku ze série Tomb Raider, která ponese název Lara Croft and the Guardian of Light a vyjde letos v létě pouze v digitální podobě. Vývojáři z Crystal Dynamics slibovali trochu jiný koncept než v sérii Tomb Raider - jak radikální to ale bude změna dokazují teprve před pár minutami vydané první dojmy novinářů Gamespotu.
Takže to vězměme hezky popořadě: v první řadě půjde o arkádovou plošinovku s fixní izometrickou kamerou a důrazem na získávání co nejvyššího skóre. A vzhledem k počtu hrobek, které hrdinka bude muset prozkoumat, i puzzlů, jež se v každé úrovni musí rozřešit, to celé nápadně připomíná návrat ke kořenům a hratelnosti právě stařičkého prvního dílu Tomb Raidera.
Co se příběhu týče, archeoložka Lara Croft bude tentokrát stát po boku májského hodnostáře Toteca. Společně se vydají na nebezpečné dobrodružství s cílem najít tajemný artefakt jménem Zrcadlo kouře, tedy Mirror of Smoke. Tenhle mytický předmět svému majiteli totiž údajně dovolí podmanit si mocné nadpřirozené síly, což je i důvod, proč po něm vedle našich hrdinů také pase banda nenasytných a "zlých" archeologů.



Jenže během putování Lary a Toteca se něco se pokazí, takže oba hrdinové budou v druhé části hry čelit především obávaném Xoxoltovi, duchovi vypuštěnému ze zrcadla a schopnému ovládat celou armádu dalších nemrtvých bytostí. Vašimi nepřáteli tedy tentokrát budou především zemřelí májští hodnostáři a celá zoologická zahrada jejich domácích mazlíčků, mezi něž se počítají třeba obrovití kouzelní mloci.
Narozdíl od série Tomb Raider ale vývojáři z Crystal Dynamics na příběhovou stránku přecejenom kladou mnohem menší důraz. Ostatně vzhledem k desítkám mrtvých, které za sebou v každém levelu zanecháte, to má celé hratelností nápadně blízko skoro až k arkádovým bojovkám ze začátku 90. let minulého století.



Vybranému žánru hraje do karet samozřejmě již zmiňovaná fixní izometrická kamera, která hru snímá zhruba ze stejného úhlu jako v Diablu, byť je trochu blíž samotnému dění. Dovoluje to přehlednou orientaci v jakémkoliv prostoru, od husté džungle až po chrámové interiéry, a díky rozhledu si budete dobře vědomi toho, když se na vás začnou valit davy nepřátel.
Příměr s Diablem ostatně není tolik od věci, protože nové dobrodružství Lary má stylem hry připomínat jakousi moderní rubačku: jakmile spatříte protivníka, prostě vám nezbude, než jednoduše vytáhnout zbraň, namířit, vypálit, nabít a celé to až do zbláznění opakovat. Obě postavy budou tyto souboje nicméně řešit po svém: Lara se spolehne na své charakteristické dvě pistole, tentokrát rovnou s neomezeným střelivem, zatímco Totec bude na nepřátele vrhat smrtící oštěpy. Co dalšího vás ale čeká si snad raději prozradíme až příště.
Lara Croft and the Guardian of Light vyjde v létě pro PC, Xbox Live a PlayStation Network.