Nejednoho znalce skutečné norské mytologie zřejmě zaskočí chystaná third-person X360 akce Too Human od Silicon Knights. V příběhu odehrávajícím se před tisíci lety, sice figuruje mýtický strom Yggdrasil nebo bohové Thor či Odin, autoři však celé prostředí zároveň obohatili vyspělou futuristickou technikou a kybernetickými implantáty. Hlavní hrdina Baldur tedy není jenom bohem dobra, radosti, odpuštění a míru, ale paradoxně také zarytým válečníkem s obrovským mečem a dvěma pistolemi. Na Zemi se totiž neznámým způsobem dostaly smrtící stroje a v boji proti nim se musí sjednotit nejen zprzněné podobizny norských Bohů, ale třeba také The Norns - magické sestry žijící u kořenů stromu Yggdrasilu (ve hře mimochodem fungujícího jako kybernetická transportní brána mezi určitými lokacemi). Celý herní svět je zasněžený, zřejmě jako důsledek zneužití zbraní hromadného ničení. A třešnička navrch: v tech-demu se objevila mj. epizoda, ve které Baldur pronásleduje bestiální krvežíznivý stroj zvaný Grendel..
Herní svět Too Human je koncipovaný tak, aby do něj bylo možné kdykoliv vpadnout a odehrát si dle libosti kratší či delší level. Tato možnost je úzce propojena s multiplayerem, který slibuje kooperativní mód pro čtyři hráče přes Xbox Live. Při volbě postavy bude k dispozici pět základních modelů: Bioengineer (medik, expert přes kybernetiku), Commando (odstřelovač, specialista na miny a trhaviny), Champion (Force Field, speciální gravitační schopnosti a jednoruční zbraně), Defender (silné brnění a magické runy pro ochranu skupiny) a Beserker (mistr v boji na blízko).



Za zabité nepřátele obdržíte zkušenosti, které budete později přeměňovat v nové schopnosti při level-upu maximálně na padesátou úroveň. Autoři jsou pyšní na velice rozvětvený skill-tree jako v Diablu a slibují miliony možných kombinací, tedy aby existovala co nejmenší šance, že si dvě postavy ve hře vyprofilují podobné dovednosti. Too Human se jinak bude ovládat trochu jako Geometry Wars s tím, že nepůjde měnit kameru, která prý také dosud není úplně doladěná. V bojových scénách se nicméně nebude šetřit efekty typu zoom, blur podle hloubky ostrosti, bullet-time apod. Pro úplnost dodám, že se ve hře objeví i ovladatelné stroje.
I přes slibnou grafiku (viz nové screenshoty) Too Human zatím není doladěný a oproti původním předpokladům nevyjde dříve než na konci roku. Už teď ale autoři počítají nejen s druhým dílem (dostupným i těm, co si nepořídí jedničku), ale také s menšími přídavky formou downloadu přes Xbox Live. Pokud vám tedy Too Human učaroval, můžete si zkrátit dlouhou chvilku našimi dřívějšími články zde a zde.