Na Kickstarteru úspěšné akční RPG Guardians of the Rose míchá Zeldu, Gauntlet a Elder Scrolls
zdroj: Archiv

Na Kickstarteru úspěšné akční RPG Guardians of the Rose míchá Zeldu, Gauntlet a Elder Scrolls

28. 6. 2016 11:05 | Preview | autor: Petr Poláček |

Kickstarter i jiné platformy podobného zaměření jsou plné ambiciózních nezávislých projektů s pixel-artovou grafikou a rozmáchlým konceptem, které má na starosti jeden jediný člověk (s několika pomocníky). Realita je proto taková, že jen minimum z nich v kampani uspěje, a ještě méně jich pak vyjde relativně včas a ve slibované kvalitě. A jakkoli o budoucích kvalitách hry Guardians of the Rose nelze hovořit, protože vývoj se zatím nachází v alfa fázi, jeden úspěch už hra od Broca Copelanda na svém kontě má – uspěla na Kickstarteru, kde na její další vývoj přispělo 344 backerů částkou 9 295 dolarů. Můžete se smát, jak je to ve srovnání s jinými projekty málo, ale když děláte hru de facto sami, tak vám i to málo stačí.

Copeland na Guardians of the Rose pracuje skoro rok, dotáhl projekt do zmíněné alfa fáze a jeho ambice jsou zajímavé. A ne malé. Má jít o akční RPG s magií, arkádovými souboji po vzoru Gauntlet nebo The Legend of Zelda, několika konci, otevřeným světem po vzoru The Elder Scrolls a pixel-artovou grafikou – jak sami vidíte.

V souvislosti se zmíněnou otevřeností celé hry Copeland zdůrazňuje, že si hráč volí vlastní cestu celým dobrodružstvím. Kam jde a jaké hlavní či vedlejší úkoly plní, je prý zcela na něm. Vývoj hlavní dějové linie také ovlivňuje tím, koho rekrutuje do svého společenstva Ochránců růže. Když přibere do party někoho zlého, bude to špatně působit na obyvatele světa a poškodí to reputaci hráče a jeho skupiny.

zdroj: Archiv

A o reputaci jde především, protože rozhoduje o způsobu, jakým se hráč pokusí svrhnout vládu čarodějnic, podporovaných frakcí Royal Guards. Buď může získat absolutní podporu obyvatel, společně s nimi provést revoluci a čarodějnice svrhnout, nebo si vybere cestu síly, na obyvatele kašle a prostě vládnoucí juntu svrhne sám, aby se dostal na její místo. Řada hlavních a vedlejších úkolů ve hře se tedy bude týkat nejenom poražení či rekrutování některého z bossáků do vlastních řad, ale i řešení dopadu takové akce na náladu mezi lidmi. Zní to zajímavě, jak to může fungovat v praxi, si ale nějak neumím představit.

S volností výběru stylu hry a procházení příběhu souvisí i vývoj postavy. Postava má pět hlavních statistik, které může rozvíjet dle libosti vždy po získání zkušenostních bodů. Podobné to asi bude i s rozvoje specifických schopností – nečekejte tedy postupné rozvíjení podle toho, jak člověk danou schopnost používá.

V akčním a po stránce tempa rychlém boji budou k dispozici všechny standardní zbraně od dýk a mečů až po luky, řešit budete i brnění a jiné ochranné oblečení, ale samozřejmě můžete používat i magii nebo čarodějnictví. Magie je v tomto herním světě hodná a dobrá, čarodějnictví má naopak negativní nádech. Ne nadarmo bylo kdysi dávno zakázáno, ne nadarmo je v současné době hlavním zdrojem problémů a útlaku obyvatel. Poněvadž je ale volba, jestli budete hodní nebo zlí, čistě na vás, můžete používat i metody čarodějnic. Jen za to od obyvatel nečekejte kladné body. Spíš plivance do tváře.

Guardians of the Rose zdroj: Archiv

Kickstarterová kampaň Guardians of the Rose skončila před několika dny, jak jsme si řekli, tak úspěšně. Pokud vás ale hra zaujala, můžete na její vývoj stále přispět přes PayPal – tlačítko je v horní části stránky s KS kampaní. Pokud vše půjde, jak si Copeland maluje, měl by hru vydat pro PC, PS4? Xbox One, Mac i Linux někdy v květnu příštího roku. Všichni ale víme, jak to s podobnými projekty bývá – s časovým skluzem je třeba spíš napevno počítat, než ho nesměle očekávat. Třeba to ale Copeland stihne, když mu s generováním grafiky pomůže Justin Stolk a o hudbu se postará Dani Person.

Nejnovější články