Nebudeme chodit kolem horké kaše a vrhneme se na hrubý výčet faktů. Mezi známé lidské třídy bude patřit Medic, Assault, Support a Trapper – jména vcelku indikují jejich specializaci, přesto si je popíšeme detailněji pro případ, že by vám náhlé mozkové aneurysma vymazalo znalosti posledních 14 let historie stříleček.
Assault bude vyladěn pro čirý boj. Krom osobního štítu a min tak unese i dvojici útočných pušek. Medic bude ve svém okruhu obligátně léčit vše v dosahu (zřejmě automaticky), navíc však do vínku dostane i odstřelovací pušku a "oživovací" pušku. Třetí třída jménem Support bude mít možnost přivolat baráž orbitálního laseru, a konečně poslední Pastičkář může potvoru zpomalit svou harpunou či ohraničit nějakým druhem mobilní arény. Všichni bez rozdílu budou mít k dispozici jetpacky a možnost získávat nové skilly vražděním divoké zvěře (ironicky-nenávistnou promo kampaň PETA očekávejme nejpozději týden po vydání).
Celkově se nedá říct, že by lidské třídy zrovna oplývaly velkou grácií – harpuny ve věku orbitálních děl? No ale budiž. Mnohem zajímavěji zní popis jejich oponenta, monstra s nepříliš originálním názvem Goliath. Sázím se, že první registrovaný nickname ve hře bude "David". Goliath by měl na každý pád hodně připomínat xenomorfa z devadesátkové verze AvP: bude mít biologický původ, zvládat daleké skoky i přilnavé lezení po povrchu. Časem se navíc bude moct vyvinout do zcela nového monstra, rovněž skrze pojídání potvůrek. Při každém "evolvování" se však bude muset uzavřít do kokonu, díky čemuž bude krátkodobě zranitelný. Finální podoba Goliatha bude mít 10 metrů, závěrečné kolo hry by se tak mohlo zvrhnout v solidní variaci na Godzillu. Krom útoků nablízko má Goliath umět i plamenný dech.
Lidské hráče však nebude ohrožovat jenom goliáš, ale také místní zvěřena ovládaná AI. Džungli opanují agresivní dinosauropsi i defenzivní mastodonti, které je však nejprve třeba vyprovokovat. Mimo nich je možné stoupnout do chřtánu přerostlé masožravky.
Pomalu se nám tříbí hratelnost. Její kontury dokreslují poslední informace ohledně herních prvků. Mezi ty by mělo patřit stopování či poslouchání zvuku džungle, konkrétněji místního durhu kytek, který vydává zvuk v případě, že něco projde kolem nich. Evolve však rozhodně není o pomalém našlapování a čichání ve větru – jednotlivé mače nemají trvat více než 10 až 15 minut.
To je prozatím vše. Do chystaného vydání hry pro PC, PS4 a Xbox One na konci tohoto roku se však jistě dozvíme o něco více.