Každý svět má své vlastní tvary, vychází z jiných typů infografik, má svoji vlastní hudbu, barvy, herní mechaniky, výzvy, typografii a animace. Všechno z tohoto mixu je konzistentní a dohromady vytváří celistvý audiovizuální styl. To prezentují i dva nové trailery, na kterých to chvíli vypadá jako z moderní verze Another Worldu a chvíli jako ze stařičkého Vib Ribbon. Vizuální nápaditost vývojářům nemůžete upřít.
“My ale zároveň postupem hry přidáváme nové a nové typy ovládání, které jsou specifické pro každý svět. Z našeho pohledu tak dávalo smysl navrhovat hru chronologicky. Díky tomu jsme si ujasnili, jak budou jednotlivé mechaniky fungovat a jak budou spolupracovat s těmi předchozími,” vysvětlují tvůrci ze studia Digital Dreams svoji vývojářskou filozofii na PlayStation blogu.
Pomocí chronologického vývoje se jim dle jejich slov také podařilo trefit tu optimální křivku zvyšování obížnosti. Navíc způsob, jakým si my Metrico užijeme, se prý blíží ke stylu vývoje. I tvůrci museli při navrhování hry experimentovat a doufají, že my se experimentování bát taky nebudeme. V plné hře se nemáme těšit jen na unikátní vizuální zpracování nebo na puzzly, ale hlavně na ty specifické způsoby ovládání a vůbec interakci se světem. Metrico by tu mělo těžit z možností, kterými PS Vita disponuje, takže analogové páčky, dotykové plošky, kamerky i systém sledování náklonu přístroje.
Hra bude například vědět jakým způsobem Vitu držíte, nebo kolik světla je v místnosti, kde se právě nacházíte. A už jen podle těchto dvou údajů vám ušije herní zážitek na míru. Metrico by mělo vyjít už letos na jaře, ale přesné datum vydání se teprve dozvíme v následujících týdnech.