Metal Gear Solid V na PC snad vyjde, ale není to prioritou
zdroj: tisková zpráva

Metal Gear Solid V na PC snad vyjde, ale není to prioritou

13. 6. 2013 11:15 | Preview | autor: Adam Homola |

Metal Gear Solid V: Phantom Pain a také jeho prolog Ground Zeroes, je zatím oznámený na Xbox 360, PlayStation 3, Xbox One a PlayStation 4. Víc ani ťuk. Otec celé série, Hideo Kojima, ale PC vůbec nevylučuje. Naopak. Pátý Metal Gear podle něj na PC někdy v budoucnu asi vyjde, ostatně hru na počítačích vyvíjejí. V současné době to ale není prioritou, na rozdíl od konzolových verzí. Pokud to klapne, tak to bude pro Snakea návrat na počítače po hodně dlouhé době - z hlavní série vyšla na PC naposled dvojka.

Dalo by se říct, že Metal Gear Solid V vlastně letošní E3 svým způsobem rozjel. Objevil se totiž hned na začátku tiskové konference Microsoftu. Tam se prezentoval nádherným trailerem, který se za nedlouho dočkal jednou tak delší rozšířené verze. Hra už z toho traileru vypadá opravdu parádně, ale podle Kojimy to ještě nic není. Trailer běžel na PCčku, ale prý to vývojáři po grafické stránce přiblížili spíše současné generaci konzolí.

Jinými slovy to na X360 a PS3 takhle dobře vypadat nebude, ale daleko to k tomu mít nebude. Jiná básnička bude ale nová generace konzolí. Tam bude MGSV vypadat ještě výrazně lépe, než jak vypadal v traileru. “Současnou generaci konzolí používáme jako odrazový můstek. Nová generace konzolí přišla uprostřed našeho vývoje na současnou generaci. Z té současné se snažíme dostat, co to jen jde a pak uvidíme, kam až to můžeme posunout na next genu,” řekl Kojima v rozhovoru pro GameTrailers.

...

Rozšířená verze E3 traileru

Kojima se také pochlubil, že cílem jeho týmu je, aby MGSV běžel v 60fps a také ve velkém rozlišení, alespoň na Xbox One a PlayStation 4. O konkrétní čísla a detaily se už nepodělil a také si pro sebe nechal datum vydání. Trošku se ale ještě rozpovídal o Ground Zeroes, prologu pro Phantom Pain. Je to právě Ground Zeroes, které by mělo zmírnit ten velký skok mezi víceméně lineární čtyřkou a opravdu velkou otevřenou pětkou. Oslí můstek, který vás pomalu představí novým systémům a otevřenému světu.

Ground Zeroes nemá být tak obrovský jako Phantom Pain, ale stejně bude prý dost velký. Svět Ground Zeroes bude rozdělený na regiony, mezi kterými se budete přepravovat pomocí helikoptéry. Kojima tím nepřímo řekl, že to nebude jeden velký svět jako v PP, ale mezi jednotlivými regiony bude onen přelet helikoptérou sloužit jako loading. Uvnitř každého regionu by se to mělo už obejít bez loadingů.

Principy otevřeného světa budou ale podobné jak v Ground Zeroes, tak v Phantom Pain - už žádná linearita a to nejen v pohybu po prostředí, ale hlavně v příběhu. Můžeme se spolehnout, že ten bude zase komplexní a se spoustou postav, které vám ale tentokrát Kojima nebude servírovat podle něj. Představit si to můžete tak, že Metal Gear Solid 4 byl jako oběd v dobré restauraci, kdy dostáváte jeden chod za druhým. Metal Gear Solid V bude jako raut, kde vy chodíte stůl od stolu a vyzobáváte to, na co máte zrovna chuť.

Kojima taky potvrdil to, co nám na E3 říká snad každý vývojář - i Metal Gear Solid V si budete moct užít na různých zařízeních, jak reportuje Polygon. Stačí mít jen tablet nebo telefon a půjde se hrou něco dělat i na pochodu. Co přesně, už tajnůstkářský Hideo neprozradil. Zatím se ale MGSV profiluje moc pěkně, next genově a hodně otevřeně. Jen abychom na hru nečekali někdy do roku 2015.

Nejnovější články