Medal of Honor. - preview
zdroj: tisková zpráva

Medal of Honor. - preview

15. 1. 2010 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Vyústí nastražené bomby v afghánském terénu a boje s čečenskými rebely v nejrealističtější díl série? Slepili jsme pro vás mozaiku informací do uceleného obrázku.

Autor: Levis
Publikováno: 15. ledna 2010

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Z prvních útržků informací po oznámení nového Medal of Honor už jistě víte, že série válečných stříleček se tentokrát přesune do Afghánistánu a že jejími hlavními hrdiny budou elitní americké jednotky Tier 1 Operator, které vykonávají strategické úkoly té nejvyšší priority. Bližší informace o hře ale přinesla až vlna lednových čísel zahraničních časopisů, jejichž střípky jsme se pro vaše pohodlí pokusili slepit v jeden ucelený obrázek.

 Za koho?
Samotný příběh se má odehrávat v letech 2001 – 2004 a bude vyprávěn z pohledu několika různých vojáků Tier 1, kteří postupně prožijí pestrou plejádu misí v Afghánistánu. EA upozorňují, že byť půjde o jedinou souvislou kampaň, mají se v ní střídat tajné úkoly a taktické mise týmu Tier 1 Elite Ops s více rutinními misemi zvanými Sledgehammer, které nejvíce připomenou předchozí díly série, a v nichž se seznámíte s úplně jinými hrdiny - totiž s řadovými vojáky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
momentky z traileru (screenshoty zatím nejsou k dispozici)

Oproti úkolům týmu Tier 1 budou tyto mise větší do rozsahu a hráč v nich má ztvárnit jen obyčejného pěšáka v obrovské válečné mašinérii. Namísto uzounkých městských uliček nebo vojenských komplexů, kam zamíří Tier 1 (= lze očekávat mise v duchu módu Special Ops z Modern Warfare 2), si to v levelech Sledgehammer namíříte přímo na otevřená bojiště a do afghánského terénu. Vašimi nepřáteli tu nebudou pouze místní kmenoví bojovníci, ale třeba také čečenští povstalci.

Tím pádem v těchto misích rovněž získáte přístup k řadě vozidel, od helikoptér Apache a tanků, až po čtyřkolky ATV. Z prvního traileru také vyplývá, že ve hře bude nějakým způsobem zahrnut základní krycí mechanismus. Podle zahraničních novinářů tak nový Medal of Honor připomíná jakýsi mix Battlefieldu s hrami ze série Tom Clancy's Ghost Recon, to vše inspirované skutečnými událostmi a okořeněné některými přejatými prvky z Medal of Honor: Airborne.

 Čest a hrdinství
Americký časopis OXM si zase dal tu práci a zkontaktoval některé ze skutečných členů jednotek Tier 1, kteří pod podmínkou své anonymity záměry EA pochválili. "Pokud nás ve hře ztvární s úctou, nic proti tomu nemáme. S vydavatelem jsme mluvili a jsme přesvědčení o tom, že dělají hru o cti a o hrdinství vojáků." Obavy mají jedině z toho, že jejich působení mohou snižovat prvky nerealističnosti, např. respawny v multiplayeru.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Přesto řada ze skutečných členů Tier 1 firmě pomáhá coby externí konzultanti a mají vliv na všechno, od chování postav, až po realistické dialogy nebo práci se zbraněmi. EA si oplátkou pochvalují, že jde o první hru, na které kdy tak úzce spolupracovali se skutečnými vojáky a výkonný producent Greg Goodrich slibuje, že "hráče náramně překvapí, jak na ně budou někteří protivníci reagovat, ať už z hlediska taktiky nebo použitých zbraní“.

 Opatrně s tím telefonem
V jediné misi, kterou EA zatím předvádí, se skupinka vojáků Tier 1 snaží zajistit dřevěnou chýši, v níž se mají schovávat někteří předáci afghánských povstalců. Když se skupince podaří vykopnout dveře (jedna z avizovaných novinek a mimochodem propracovaná animace, při které se dveře rozletí na několik kusů dřeva), vojáci začnou zkoumat zdánlivě opuštěný interiér, kdesi pod stolem zazvoní mobilní telefon … a pak celý dům vybuchne.

Ve značné části hry totiž budete bojovat proti nepříteli, který je sice slabě vyzbrojen, ale mluví pro něj znalost terénu a gerilové prostředky jako sebevražední atentátníci, nástražné miny nebo předem umístěné nálože z tohoto případu. Tak, jak to v Afghánistánu skutečně je na dennodenním pořádku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Pomoc od Afghánců
Jednotky Tier 1 se také čas od času spolehnou na pomoc místního obyvatelstva, které jim za úplatek poskytne kýžené informace - zdá se nanejvýš pravděpodobné, že mezi těmito důvěrníky americké armády bude i ten vousatý chlapík z obalu hry, o kterém EA tvrdí, že má zastupovat "velmi neobvyklou roli" jedné z hlavních postav. Nebo že by dvojitý agent?

Tvůrci se mimochodem téhle podivuhodné země prý zhostili se zájmem: podle EA to neznamená jen opuštěný, vyprahlý pouštní terén, ale také zelenavá údolí s bujnou vegetací, zasněžené vrcholky hor nebo města ovládaná nejrůznějšími etniky, což se podepíše i na jejich vzhledu.

 Důraz na detail
OXM dále zmiňuje možnost vystřelit uvnitř budovy světla a používat noční vidění či alespoň baterky, což bude vzhledem k technické zaostalosti nepřítele užitečný způsob, jak nad místními získat taktickou výhodu. Chybět nebude ani sprintování anebo boj na blízko přímo s nožem v ruce (ten využijete i pro tzv. stealth killy, jak to s oblibou dělává Sam Fisher). Co se zbraní týče, důraz na detail jde do takových drobností, jako že na pušce si budete muset v přiblížení zapnout červený laserový hledáček pro přesnější míření.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Nejasnosti kolem enginu
Zbývá připomenout, že zatímco singleplayerovou kampaň má na starost studio EA LA, multiplayerovou stránku hry zajistí švédský tým DICE (tzn. tvůrci Battlefieldu). Podle časopisu GamesMaster je prý vizuální podoba hry natolik úchvatná, že to z titulu dělá "jednu z graficky nejpůsobivějších stříleček této generace".

Je však otázka, na jakém enginu nový Medal of Honor poběží: podle nepotvrzených zvěstí to totiž není engine Frostbite, známý ze série Battlefield: Bad Company, nýbrž notně upravená verze Unreal Engine 3. Připomeňme, že s ním studio EA LA pracovalo už na posledním dílu Medal of Honor: Airborne a nejnověji také na zrušené střílečce Tiberium.

 Nejkrvavější díl série
Dřívější trailer však rozhodně naznačil alespoň částečně zničitelné prostředí (např. kusy plotů nebo kamení padající po zásahu raketou z vrtulníku) a taktéž mise, ve kterých budete osvobozovat rukojmí s pytli na hlavách. Podle Grega Goodriche se na své mohou těšit i PCčkáři, protože EA berou vývoj téhle verze se stejnou úctou jako u konzolí a rozhodně z ní nehodlají nějakým způsobem slevit, aby např. zajistili identickou vizuální podobu hry na všech třech systémech zároveň.


Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Výkonný producent hry se zase nechal slyšet, že oproti dřívějším dílům série bude tento Medal of Honor znatelně krvavější a realističtější, a že tvůrci si za něj patrně u ratingových boardů vyslouží nálepku Mature, která hru dovoluje prodávat jen hráčům starším sedmnácti let. (U všech dřívějších titulů z řady MoH byla tato hranice Teen, tzn. prodejné nad třináct let.)

A ještě jeden střípek na závěr: pokud litujete, že se EA vzdali tématiky druhé světové války, ještě není všem dnům konec. Podle Goodriche totiž toto téma ve videohrách zatím vytěženo nebylo - a je tedy dost možné, že se k němu i série Medal of Honor dříve či později zase vrátí. Hra je ve vývoji pro PC, Xbox 360 a Playstation 3, a vyjde letos na podzim.

Zdroj: OXM, GamesMaster, Gamervision, Planet Medal of Honor & další


Související články: Novinka, Recenze předešlých dílů Medal of Honor



Levis
autorovi je 20 let, studuje v Praze a na Tiscali působí od roku 2002, dnes coby zástupce šéfredaktora a novinkář

 
 
Levis

Nejnovější články