Medal of Honor: Breakthrough - preview
zdroj: tisková zpráva

Medal of Honor: Breakthrough - preview

22. 8. 2003 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Válečné kampaně z Itálie i Afriky, přidané zbraně, nový multiplayerový mód - to je jen pár novinek, o které by měl druhý datadisk Spearhead brzy rozšířit svět populární FPS Medal of Honor: Allied Assault.

Autor: Kate
Publikováno: 22.srpna 2003


Obrázek zdroj: tisková zpráva Hra Medal of Honor: Allied Assault byla a stále ještě je jednou z nejlepších first-person akcí z druhé světové války, které kdy vznikly, a to s ohledem na singleplayerovou i multiplayerovou část. První datadisk Spearhead nás vloni zavedl do Normandie, Arden a Berlína, ačkoliv jen na krátkou chvíli - většina hráčů si totiž stěžovala na jeho přehnanou krátkost. Chystaný a dnes představovaný přídavek Breakthrough by však měl nabídnout mnohem více novinek.

 
Kampaně z Afriky a Itálie
Po předchozích postavách Miku Powellovi a Jacku Barnesovi se v Breakthrough ujmete role seržanta americké armády Johna Bakera. Ovšem co si budeme povídat, kromě určité spojitosti s tím, kam se dostanete, nemá pozměněné jméno vašeho hrdiny téměř žádný význam.

Nový přídavek nabídne stejně jako ten předchozí tři singleplayerové kampaně, tentokrát zasazené na sever Afriky, na Sicílii a do pevninské Itálie během let 1943 až 1944. V jejich rámci se zapojíte například do bitvy o Kasserinský průsmyk v severní Africe, do dobývání Mesiny i Monte Cassina, nebo se přičiníte o porážku Němců v bitvě u Monte Bataglia. Celkem půjde o 11 misí, což je jen o něco málo více než kolik jich čítal Spearhead.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Podle slov hlavního designéra projektu, Eda Moora, bychom se měli opět dočkat různých typů misí. Kromě strategických střílecích levelů a pohybu po vlastních nohou tu budou též mise s jízdou v džípu či boje s tanky. U několika úkolů se dokonce opět objeví snaha o začlenění stealth prvků.

 Přidané zbraně
Zvětšit zdroj: tisková zpráva S příchodem Italů pochopitelně narazíte na několik jejich zbraní jako samopal Moschetto (Moschetto Automatico Beretta MOD. 38A), pušku Carcano, kulomet Breda nebo vlastní granáty. Použití všech modelů mají doprovázet skutečně autentické zvukové efekty. Co se týče britského arzenálu, tam se můžete těšit třeba na sniperovací optiku pro pušku Lee-Enfield, protitankovou zbraň PIAT (Projector Infantry Anti Tank) nebo na úplně novou zbraň, jejíž detaily zatím nebyly odhaleny. Do hry přibude též težký kulomet Vickers, který je zde místo fanoušky hry žádaného lehkého Brenu. Podrobné informace a obrázky zbraní zmiňovaných v textu naleznete pod výše uvedenými odkazy.

Kromě nových zbraní se v Breakthrough objeví též celá řada dalších předmětů a doplňků, jejichž použití bude veskrze alternativní. Půjde to tedy i bez nich a jejich primárním úkolem bude zpestření hratelnosti. Co se týče dopravních prostředků, dá se říct, že nevíme prakticky téměř nic. Jisté jen je, že se ve hře objeví model tanku M4 Sherman.

 Technické zpracování
Přídavek pochopitelně běží na stejném engine jako originální hra, tedy na staré dobré Quake III Arena technologii, která by měla být i tentokrát ke všeobecnější spokojenosti všech hráčů o něco vylepšena. Díky novým detailním texturám byste si měli vychutnat písečná prostředí Tunisu, zemědělskou krajinu Sicílie i válkou zničená italská města. Jednotlivé levely budou prokládány skriptovanými scénkami, doplňujícími a spojujícími příběh kampaní.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Aby hra byla co nejvěrohodnější a důstojně mohla nést jméno Medal of Honor, spolupracují s vývojáři znovu též zástupci Congressional Medal of Honor Society. Jako hlavní vojenský poradce při vývoji působí kapitán Dale Dye, jež pomáhal už i při pracích na Allied Assault a datadisku Spearhead a jeho pomoc využili třeba i tvůrci filmu Zachraňte vojína Ryana. Ve hře se pochopitelně objeví též systém medailí a vyznamenání za splněné úkoly, který bude fungovat úplně stejně jako u prvního přídavku z loňského roku.

 Změny v multiplayeru
MoH: Breakthrough s sebou přinese devět nových multiplayerových map a například dominantou té s názvem Palermo bude nepojizdný tank, ovšem s funkční hlavní. Jak však tvůrci prozradili, na několika mapách se dočkáte též plně ovladatelných modelů. Jednotlivé levely vás zavedou třeba do kláštera v Monte Cassinu, do ulic Messiny nebo na Anzio Beach.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Součástí multiplayeru bude též nový mod s názvem Liberation, který vychází z Jailbreaku pro Quake II. Za každý obdržený zásah jste "uvězněni" a musíte čekat, než vás vaši spoluhráči osvobodí, poté pokračujete ve hře. Komu se dříve podaří dostat všechny členy druhého týmu do virtuálního vězení, ten pochopitelně vítězí. Dalšími známými typy her, které si na mapách z Breakthrough zahrajete, budou Tug of War, Objective a pochopitelně Deathmatch. Ve všech modech lze vybrat skiny postav podle zástupců americké, britské, německé i italské armády.

Pokud si hráč vybere herní třídu "minesweeper", bude schopen též pokládat, detekovat a likvidovat miny. Coby "artillery spotter" zase dostane možnost nechat zahajovat dělostřelecký útok. V rámci nastavení na straně serveru budete moci ve svých hrách například zamítnout používání některých typů zbraní jako právě nášlapných min, nebo sniperovacích pušek, čímž částečně ovlivníte herní styl. I do multiplayeru pochopitelně dorazí nové modely zbraní, popisované výše.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů

 Perličky na závěr
Medal of Honor: Allied Assault: Breakthrough je ve vývoji u studia TKO Software ze Santa Cruz. Tvůrci prvního datadisku, losangeleská pobočka Electronic Arts, mají totiž plné ruce práce s plnohodnotným pokračováním Medal of Honor: Pacific Assault a otcové původního Allied Assault, tým 2015, zase zadělávají na vlastní hru Men of Valor, která však po neshodách s Electronic Arts vyjde příští rok u konkurenční Sierry.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Nás hráče však bude spíše zajímat, jak dlouho průměrně zdatnému jedinci chystaný datadisk vydrží. Sami tvůrci mluví téměř o dvaceti hodinách, redaktoři herních médií ve většině preview své odhady směřují spíše k číslům jako 12 nebo 15. Osobně tedy tipuju něco kolem deseti hodin, což sice není moc, ale na přídavek (a zvlášť bude-li skutečně dobrý) to stačí. Jak se v tomto preview zmiňované informace projeví v praxi, a nakolik se vyplní odhady herní doby, se dozvíte patrně až z naší recenze po vydání datadisku na přelomu září a října.

Zdroje: GameSpy, EuroGamer, HomeLan, C&VG, IGN, PlanetMedalofHonor, GameSpot, GamersDepot, TKO a další

Související články: Medal of Honor: Allied Assault recenze (1/2002), Medal of Honor: Allied Assault Spearhead recenze (11/2002), Vše o sérii Medal of Honor, Novinky o MOH: AA Breakthrough

Kate
autorce je 18 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games se občas mihne v televizním pořadu GamePage, nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak (všechny články autora)

 
 
Kate

Nejnovější články