| Autor: Kate Publikováno: 22.srpna 2003  | 	
  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Podle slov hlavního designéra projektu, Eda Moora, bychom se měli opět dočkat různých typů misí. Kromě strategických střílecích levelů a pohybu po vlastních nohou tu budou též mise s jízdou v džípu či boje s tanky. U několika úkolů se dokonce opět objeví snaha o začlenění stealth prvků.  Přidané zbraně  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      S příchodem         Italů pochopitelně narazíte na několik jejich zbraní jako samopal Moschetto         (Moschetto Automatico Beretta MOD. 38A), pušku Carcano,         kulomet Breda         nebo vlastní granáty. Použití všech modelů mají doprovázet skutečně autentické         zvukové efekty. Co se týče britského arzenálu, tam se můžete těšit třeba         na sniperovací optiku pro pušku Lee-Enfield, protitankovou zbraň PIAT         (Projector Infantry Anti Tank) nebo na úplně novou zbraň, jejíž detaily         zatím nebyly odhaleny. Do hry přibude též težký kulomet Vickers,         který je zde místo fanoušky hry žádaného lehkého Brenu. Podrobné informace         a obrázky zbraní zmiňovaných v textu naleznete pod výše uvedenými odkazy.Kromě nových zbraní se v Breakthrough objeví též celá řada dalších předmětů a doplňků, jejichž použití bude veskrze alternativní. Půjde to tedy i bez nich a jejich primárním úkolem bude zpestření hratelnosti. Co se týče dopravních prostředků, dá se říct, že nevíme prakticky téměř nic. Jisté jen je, že se ve hře objeví model tanku M4 Sherman.  Technické zpracování Přídavek pochopitelně běží na stejném engine jako originální hra, tedy na staré dobré Quake III Arena technologii, která by měla být i tentokrát ke všeobecnější spokojenosti všech hráčů o něco vylepšena. Díky novým detailním texturám byste si měli vychutnat písečná prostředí Tunisu, zemědělskou krajinu Sicílie i válkou zničená italská města. Jednotlivé levely budou prokládány skriptovanými scénkami, doplňujícími a spojujícími příběh kampaní.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Aby hra byla co nejvěrohodnější a důstojně mohla nést jméno Medal of Honor, spolupracují s vývojáři znovu též zástupci Congressional Medal of Honor Society. Jako hlavní vojenský poradce při vývoji působí kapitán Dale Dye, jež pomáhal už i při pracích na Allied Assault a datadisku Spearhead a jeho pomoc využili třeba i tvůrci filmu Zachraňte vojína Ryana. Ve hře se pochopitelně objeví též systém medailí a vyznamenání za splněné úkoly, který bude fungovat úplně stejně jako u prvního přídavku z loňského roku.  Změny v multiplayeru MoH: Breakthrough s sebou přinese devět nových multiplayerových map a například dominantou té s názvem Palermo bude nepojizdný tank, ovšem s funkční hlavní. Jak však tvůrci prozradili, na několika mapách se dočkáte též plně ovladatelných modelů. Jednotlivé levely vás zavedou třeba do kláštera v Monte Cassinu, do ulic Messiny nebo na Anzio Beach.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Součástí multiplayeru         bude též nový mod s názvem Liberation, který vychází z Jailbreaku pro         Quake II. Za každý obdržený zásah jste "uvězněni" a musíte čekat, než         vás vaši spoluhráči osvobodí, poté pokračujete ve hře. Komu se dříve podaří         dostat všechny členy druhého týmu do virtuálního vězení, ten pochopitelně         vítězí. Dalšími známými typy her, které si na mapách z Breakthrough zahrajete,         budou Tug of War, Objective a pochopitelně Deathmatch. Ve všech modech         lze vybrat skiny postav podle zástupců americké, britské, německé i italské         armády. Pokud si hráč vybere herní třídu "minesweeper", bude schopen též pokládat, detekovat a likvidovat miny. Coby "artillery spotter" zase dostane možnost nechat zahajovat dělostřelecký útok. V rámci nastavení na straně serveru budete moci ve svých hrách například zamítnout používání některých typů zbraní jako právě nášlapných min, nebo sniperovacích pušek, čímž částečně ovlivníte herní styl. I do multiplayeru pochopitelně dorazí nové modely zbraní, popisované výše.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů  Perličky na závěr Medal of Honor: Allied Assault: Breakthrough je ve vývoji u studia TKO Software ze Santa Cruz. Tvůrci prvního datadisku, losangeleská pobočka Electronic Arts, mají totiž plné ruce práce s plnohodnotným pokračováním Medal of Honor: Pacific Assault a otcové původního Allied Assault, tým 2015, zase zadělávají na vlastní hru Men of Valor, která však po neshodách s Electronic Arts vyjde příští rok u konkurenční Sierry.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Nás hráče však         bude spíše zajímat, jak dlouho průměrně zdatnému jedinci chystaný datadisk         vydrží. Sami tvůrci mluví téměř o dvaceti hodinách, redaktoři herních         médií ve většině preview své odhady směřují spíše k číslům jako 12 nebo         15. Osobně tedy tipuju něco kolem deseti hodin, což sice není moc, ale         na přídavek (a zvlášť bude-li skutečně dobrý) to stačí. Jak se v tomto         preview zmiňované informace projeví v praxi, a nakolik se vyplní odhady         herní doby, se dozvíte patrně až z naší recenze po vydání datadisku na         přelomu září a října. Zdroje: GameSpy, EuroGamer, HomeLan, C&VG, IGN, PlanetMedalofHonor, GameSpot, GamersDepot, TKO a další Související články: Medal of Honor: Allied Assault recenze (1/2002), Medal of Honor: Allied Assault Spearhead recenze (11/2002), Vše o sérii Medal of Honor, Novinky o MOH: AA Breakthrough  | 
| Kate | |
| autorce je 18 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games se občas mihne v televizním pořadu GamePage, nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak (všechny články autora) |