Medal of Honor: Allied Assault prev.
zdroj: tisková zpráva

Medal of Honor: Allied Assault prev.

9. 3. 2001 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Tvůrci povedených Wages of SiN připravují 3D akci Allied Assault, která jistě zaujme nejen atraktivním tématem druhé světové války.


Medal of Honor: Allied Assault - preview

Autor:Leon
Publikováno: 9.března 2001

 Od tvůrců Wages of SiN
Zvětšit zdroj: tisková zpráva 2015. Většina z vás si pod tím asi představí letopočet, ale možná málokdo bude vědět, že 2015 je relativně mladá firma, která se zabývá vývojem počítačových her. Vše začalo kdysi v roce 1997, kdy se dalo dohromady několik talentovaných level designerů a vytvořilo tým 2015. První velká zakázka na sebe nenechala čekat a už v roce 1998 tvoří datadisk pro celkem rozporuplnou hru Sin. Ten vyšel počátkem roku 1999 pod názvem Wages O Sin a kdo měl možnost si ho zahrát, dá mi jistě za pravdu, že se jednalo o velice povedený kousek. Kromě zajímavého příběhu přinesl i nové zbraně, nepřátele a dokonce jedno vozidlo (Hoverbike), viz link na recenzi dole v tabulce.

2015 se tím dostali do podvědomí velkých distributorů, přesto však na další velkou zakázku čekali. Mezitím se podíleli na přípravě budgetové Laser Areny, ale nabídky na vývoj vlastní nové hry se dočkali až v polovině roku 2000. To jim samotní Electronic Arts nabídli práci na nové hře pro PC, založené na Quake 3 enginu a využívající popularity hry pro Playstation. To byl počátek vývoje Medal of Honor: Allied Assault (dále MoH:AA).

 Jako ve filmu Zachraňte vojína Ryana
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Majitelé konzole Playstation populární sérii Medal of Honor určitě znajíí například z Medal of Honor: Underground. Na stejné myšlence je založena i nová hra MoH:AA. Nenechte se však mýlit, nejedná se o konverzi hry z Playstationu, ale o zbrusu novou hru. Stanete se americkým poručíkem Mike Powellem, který je ve službách Office for Strategic Services (OSS), kam byl převelen z oddílu Rangers (americká obdoba britských Commandos). V této službě má za úkol bojovat proti nacistické mašinérii všemi možnými prostředky. Jako člena elitního týmu na něj čekají nejnebezpečnější speciální mise v týlu nepřítele.

Vše začíná v roce 1942, kdy se Američané vyloďují v severní Africe v rámci Operace Torch (Pochodeň). Jejím cílem bylo vyhnat německý Afrika Corps z nejchudšího kontinentu. Pak se přesunete i do jiných částí okupované Evropy - na krátko zavítáte do Itálie, pak se podíváte do chladného Norska a nakonec se přesunete do Francie a Německa. V čele invazních vojsk se vylodíte v Normandii na pláži Omaha, kde probíhali tvrdé boje. Pokud jste viděli film Zachraňte vojína Ryana, pak si můžete dobře představit, co to bylo za “maso”. I další mise bude jako vystřižená z Ryana. Budete bránit důležitý most před německou přesilou. I tato mise je založena na skutečné události - Operaci Market Garden, kdy hrstka parašutistů několik dní heroicky držela důležitý most v Arnhemu, bohužel podpora pozemních vojsk tenkrát přišla pozdě. V jedné z misí zase budete mít za úkol proniknout do přísně střežené oblasti a tam zničit odpalovací zařízení na rakety V2, které jsou namířeny proti Londýnu.

Celkem se můžeme těšit na více než 20 misí, ve kterých budete také osvobozovat zajatce, pronikat do týla nepřítele, tam provádět všelijaké sabotáže atd. Cíle a náplň většiny misí je zatím pouze ve stádiu zrodu, protože autoři se nyní soustřeďují pouze na misi jedinou - na vylodění na pláži Omaha, kterou chtějí předvést v plné parádě na výstavě E3 v květnu. O kvalitu levelů si myslím nemusíme mít strach. Nejen při vzpomínce na kvalitně odvedenou práci na Wages of Sin, ale i při vědomí toho, že tým 2015 je tvořen z velké části původními level designery.

 Nejen po svých
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Každá mise bude mít několik cílů, z nichž některé budou nepovinné, ale promítnou se do celkového hodnocení výsledků mise. Vzhledem k vaším výkonům pak budete povyšováni a také odměňováni různými vyznamenáními, počínaje Purple Heart, přes Silver Star až po nejvyšší americké vyznamenání vůbec - Medal of Honor (Medaile Cti, paradoxně ji většina vojáků obdržela posmrtně). Získáním těchto vyznamenání se vám odkryjí tajné levely ve hře. Proti vám bude stát halda německých vojáků v mnoha podobách - počínaje obyčejnými pěšáky, přes granátníky, odstřelovači, hlídky se psi, Gestapo až po tankisty.

Vy sami budete moci ve hře řídit jediný dopravní prostředek - tank Sherman, ovšem jako pasažér nebo střelec se projedete i v jiných bojových vozidlech. K dispozici budete mít samozřejmě reálné zbraně té doby - celkem jich bude asi 24. Autoři je vyvářejí podle skutečných vzorů, přesto se neubránili jedné aférce, kdy jeden znalec zbraní na jednom uvolněném obrázku odhalil na zbrani evidentní chybu, což však autoři brzy napravili.

 Asi nejlepší dostupný engine
Obrovským plusem hry by měl být použitý engine z Quaka 3, který je určitě stále nejlepším (existujícím) enginem na licensování. Odjakživa se ale tradovalo, že je uzpůsoben pro vnitřní prostory a zobrazování rozlehlých venkovních map nezvládá. Už Quake 3: Team Arena v několika mapách naznačila, že jde o omyl. MoH: AA to jen potvrzuje. Kdo měl možnost vidět některé scenérie ze hry, byl unešen. Ostatně i na obrázcích je patrné, že hra bude mít po grafické stránce co nabídnout.

Mnoho toho zatím není známo o multiplayeru - nyní se hovoří o klasických módech deathmatch a kooperaci, chybět by ale neměl i nějaký takticky laděný mód. V plánu je pro multiplayer pouhých 6 map, z čehož 4 budou pro deathmatch a 2 pro kooperaci. Práce na multiplayeru však zatím příliš nepokročily, a tak není vyloučeno, že v tomto směru dojde k velkým změnám.

 Těšíme se na E3
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Medal of Honor: Alied Assault vypadá jako velice slibná střílečka. Ano, úmyslně říkám střílečka, protože i podle samotných autorů půjde spíše o pořádnou akci než o takticky laděnou hru. Jak jsem již řekl, na výstavě E3 se chystá masivní předváděčka této hry, ale stále půjde pouze o ukázky. Podle plánu by totiž hra měla být vydána až někdy koncem roku 2001, tedy za víc než půl roku. Osobně se na hru velice těším a jen držím palce firmě 2015, aby pokračovala v úspěšném vzestupu.

Medal of Honor: Aliied Assault je pro ní obrovská šance dokázat, že mají na to vyvíjet ambiciózní hry. Uvidíme, jak se jí to povede.

Leon

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva


Nejnovější články