V praxi to z dojmů Joystiqu znamená, že hráč v roli psa probíhá mňamózně vyvedenými dvourozměrnými levely a věnuje se jak likvidaci sovětských soldátů, tak i debatě se členy hnutí odporu.
Soubojový systém Laika Believes je postaven na útoku pomocí zbraní přimontovaných na zádech Lajky (!) a na obraně pomocí speciálního štítu, jenž může nepřátelskou palbu vrátit tam, odkud přišla. V současné podobě jsou prý souboje velmi náročné, hra je však v procesu balancování. Vzhledem k reáliím se máme těšit nejen na zakousávání lidských oponentů, ale i různá robomonstra.
Neméně důležité jsou však v také dialogy a skoro až adventurní prvky. Na ty dle reportu dojde, když hafík dorazí do tábora hnutí odporu a hra se z 2D akce přetransformuje do 2D RPG. Dialogy, prý výborně napsané, se totiž liší podle toho, s kým si Lajka vykládala naposledy - jedná se tedy o jednoduché nelineární dialogy. Další informace o celé zápletce, stejně jako o prapůvodu robotizace hlavní hrdinky, lze získat nejen z pokecu, ale také z čmuchání po mnohavrstevných nebojových levelech.
Parádní kreslená stylizace a retro feeling jsou devízy, pro které Laika Believes může zaujmout i hráče bez úchylky na roztomilé robopsy. Na celém paklu informací o hře zamrzí snad jedině plánované episodické vydávání titulu.
Vývojáři momentálně chystají Greenlight kampaň, díky níž by Laika mohla na našich počítačích (a možná Ouya) přistát koncem tohoto roku.