Kursk se bude věnovat posledním hodinám života na nechvalně proslulé jaderné ponorce
zdroj: Archiv

Kursk se bude věnovat posledním hodinám života na nechvalně proslulé jaderné ponorce

3. 11. 2015 12:11 | Preview | autor: Honza Konfršt |

Krom prvního oficiálního teaser traileru toho o survival dramatu jménem KURSK zatím příliš mnoho nevíme a nejsme jediní, kdo by se rád dozvěděl více. Toho se chopili tvůrci ze studia Jujubee a zveřejili rozhovor s šéfem studia Michalem Stepienem, který je i hlavní osobou vývoje této adventury. Jak už víme, téma hry nebude inspirované velkou tankovou bitvou, ale nechvalně proslulou zkázou stejnojmenné jaderné ponorky.

Z rozhovoru vyplývá, že zatím vývoj probíhá dle plánů, je však zatím velmi brzy cokoli sdílet – spousta herních prvků i částí hry je ve fázi prototypu. Avšak i to málo, co mají autoři v ruce, je činí spokojenými a pochvalují si rovněž nedávné rozšíření týmu, pro který je zároveň novinkou vyvíjet titul na PC i nové konzole současně.

Doposud totiž Jujubee vyvíjeli hry zejména pro mobilní platformy a mohou se tak objevit obavy, zda si s katastrofou ruské ponorky neurvali příliš velké sousto. Dle jejich názoru tomu tak ale samozřejmě není a celý tým si je plně vědom zodpovědnosti i úkolů, které před nimi stojí. jiný je pro ně samozřejmě i distribuční a platební model hry a samozřejmě je pak celý vývoj podstatně nákladnější finančně i časově.

Stepien se rovněž vyjadřuje k tématu kontroverze zpracovávání takto relativně čerstvého tématu, dle jeho slov se však jedná o zbytečnou paniku, neboť prý již nastala doba, kdy mohou hry vyprávět pravdivé příběhy stejně tak, jako to činí například filmy či knihy. Podle něj to zároveň může posunout hry jako takové – vyprávění dospělých a reálných příběhů může pomoci obrazu herního průmyslu jakožto celku.

 

Skutečné události mají dle Stepiena také podstatně větší potenciál co se emocionálního zážitku týče a kdoví, třeba bychom se mohli v brzké době dočkat žánru dokumentárních her. Ten zde samozřejmě již nějakou dobu existuje (připomenout například můžeme Československo 38-89), dosud ne však v podání her s podporou nákladné produkce a her masově rozšířených.

Co se hratelnosti týče, tak vývojáři slibují first person adventuru s velkou mírou volnosti. Nemáme se tedy obávat, že by vznikl titul podobný produkci studia Quantic Dream, právě naopak. KURSK by měl nabídnout nelineární zážitek s velkou mírou volnosti a zároveň také se silným příběhem.

Ten se navíc nebude odehrávat pouze na palubě ponorky, ale ještě před samotnou katastrofou se hráči podívají také do vojenského městečka jménem Viďajevo. Tam se hráči vtělí do kůže zahraničního agenta, jež se snaží získat tajné informace o zbrojním arzenálu ruského námořnictva.

zdroj: Archiv

Nejnovější články