"Je třeba zdůraznit, že Xbox One a PlayStation 4 verze The Elder Scrolls Online nejsou jednoduché porty PC verze hry. Uživatelské rozhraní jsme kompletně předělali - od základů jsme vybudovali specifické konzolové rozhraní, které perfektně sedne na ovladač. Přidali jsme také možnost hlasového chatu a plnohodnotnou integraci do Xbox Live a PlayStation Network. Spoustu novinek ohledně konzolových verzí uvidíte už na začátku příštího roku," napsal na webu Firor. Pojďme se ale podívat na dva výše zmiňované systémy, které se chystají pro PC verzi.
Champion systém potěší hráče, kteří mají své postavy na maximální 50. úrovni, protože jim vývojáři nabídnou nový systém progrese a body, které půjde utrácet v rámci systému Champion passives. Spousta nových změn, které se chystají v nadcházejícím updatu, by navíc měla tento systém doplňovat.
Justice systém by mohl zpestřit PvE hru. Přidá do hry prvky à la Skyrim: půjde okrádat obchodníky, vybírat kapsy NPCčkám, zabíjet je a časem se do toho přimíchají i PvP prvky. Jejich dopad lze však jen obtížně předvídat, proto vývojáři spustí Justice System postupně v několika fázích. V konečné fázi budou všichni obyvatelé měst neutrální a půjde na ně útočit. Stejně tak bude možné sebrat řadu věcí, aniž by po vás hned všichni vyjeli za krádež.
Již zmíněné a další úpravy mají hře dodat mnohem více svobody. Vývojáři si od obou systémů slibují větší otevřenost hry, kterou pak logicky přesunou i na konzolovou verzi. V současné době se oba systémy důkladně testují a do hry se dostanou někdy na začátku příštího roku. V konzolové verzi pak budou obsažené už v základu, jak už jsem zmínil. A protože novinek o konzolové verzi The Elder Scrolls Online se dočkáme až na začátku příštího roku, lze předpokládat, že PS4 a Xbox One verze vyjdou až někdy v druhé polovině 2015.