Klonování v Garriottově MMO Tabula Rasa
zdroj: tisková zpráva

Klonování v Garriottově MMO Tabula Rasa

4. 10. 2007 12:12 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Budete schopni vyvolat časově omezené alter-ego a podniknout s ním libovolný krok, jenž by vám normálně připadal rizikový.

Zmínit jméno otce RPG i MMORPG Richarda Garriotta v libovolné souvislosti s herním průmyslem vyvolává kladné reakce i u ryze víkendových hráčů. Nebyl to ale "Lord British", nýbrž vedoucí designér Paul Sage, kdo si s redaktory serveru Warcry popovídal o aktuální MMO vizi Garriotta, který se hodlá vypravit do vesmíru. To však až příští rok, poté co vydá sci-fi Tabula Rasa, aktuálně odložené z 19. října na ostrý start 2. listopadu (předobjednávající začnou o tři dny dříve). Tento krok prý byl nezbytný v zájmu zajištění lepší stability, vybalancování a umožnění betatesterům na vysokém levelu navštívit kontinent Ligo.

Hlavní deviza Tabula Rasa se zdá být papírově jednoduchá: naklonujte svého hrdinu, spáchejte s ním libovolnou hloupost, která vás třeba bude stát život, a pak udělejte tu samou věc naostro lépe, rychleji, jinak. Jste-li v žánru noví a tápete, pak vězte, že přes váš doktorský skill budete schopni vyvolat časově omezené alter-ego a podniknout s ním libovolný krok, jenž vám normálně připadá rizikový. Přítomnost takové vychytávky přináší podle Sagea do "jeho" MMO nový rozměr; teoreticky vám totiž umožní užít si veškeré možnosti daného světa, aniž byste za to museli platit životem nebo zakládat nové a nové postavy.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Vývojář k tomu dodává: "Na prvopočátku vývoje jsme si prostě sedli a zeptali se sami sebe, co podniknout, abychom ve finále neuvařili jen další obyčejné MMO. Tento druh problému odpadl s nápadem v podobě klonování; můžete ze dne na den vyzkoušet nové věci jen tak, bez rizika, bez rozjíždění nové postavy." Klonování se tedy netýká zdaleka jen vtipné výroby chvilkových "kamikadze avatarů", ale i osahání si odlišné specializace.

Jelikož všeho moc škodí - a v MMO plném podnikavců všeho druhu to platí dvojnásob - zavedli vývojáři omezení v podobě rozdávání tzv. Clone Credits na každé nové úrovni, případně za speciální questy. Možnost klonování se vám jistě šikne hned na začátku, kdy si vlastně budete moci vyzkoušet, zda vás směr, jímž jste se právě vydali, uspokojuje, nebo je tomu přesně naopak. Takhle na papíře to rozhodně vypadá jako účinný zabiják stereotypu, který už poslal do kytek nejeden podobný projekt. A toto vám o novém mechanismu poví oficiální herní příručka:
    V kartě atributů své postavy najdeš Clone Credits v levém spodním rohu. Tyto kredity ukazují, kolikrát jsi momentálně schopen svůj charakter naklonovat. Kredity můžeš získat s novou úrovní nebo díky specifickým úkolům. Nejsou zrovna z věcí, kterými je možno bezuzdně mrhat, takže své klonování vždy dobře plánuj. Klonování je zpravidla vhodné zkouškově použít po dosažení nové úrovně, ale má i jiné využití: například ti v některých případech umožňuje přerozdělit zkušenostní body (fuknce Respec). Respec může přijít vhod, jestliže ti visí příliš mnoho bodů v zastaralých nebo nevyužívaných dovednostech, nebo když chceš jednoduše okusit odlišný herní styl.
zdroj: WarCry, homepage, PCG

jester

Nejnovější články