V preview a minulé novince jsme vás seznámili s náplní několika misí z pátého dílu série Call of Duty s podtitulem World at War a dnes se blíže zaměříme na misi odehrávající se na palubě hydroplánu PBY Catalina. Poměrně drobný letoun disponuje třemi 7,62 mm kulomety a dvěma kulometnými turrety, které budete muset z důvodu akutního nedostatku posádky oběhat všechny sami.



Váš úkol bude jasný – zlikvidovat japonská plavidla pod vámi, jež jsou naštěstí naložená tunami výbušného materiálu, který tuze rád uvítá kulky vašich zbraní. Treyarch má již s podobnými mezihrami své zkušenosti, stačí vzpomenout na let v americkém bombardéru z United Offensive (tým Gray Matter Interactive, který datadisk vyvíjel, je nyní součástí Treyrarch). S největší pravděpodobností tedy půjde o nijak náročný, zato však dechberoucí zážitek plný bezuzdného ničení.
Daleko důležitější jsou první detaily o sovětské kampani. Německo, nacházející se ve fázi pozvolného ústupu, bude čelit hordám rozzuřených ruských vojáků. O jejich nesmlouvavé touze po odplatě a nové úrovni brutality se zmínil již Moolker, ruská kampaň však prý nabídne jedny z nejatmosféričtějších momentů vůbec. Hned v prvních misích se zhostíte role snipera, který bude za zvuku prolétajících bombardérů obezřetně likvidovat osamocené německé vojáky. Zvuková clona nebude nijak náhodná – pomůže zamaskovat hlučné výstřely pušky. Situace se změní ve chvíli, kdy bude vaše pozice odhalena. Na řadu přijde adrenalinový úprk skrz bortící se interiéry zničených budov. Zní to zajímavě, něco podobného jsme však zažili již v prvním Call of Duty. Velkou novinkou v COD5 naopak bude kooperativní singleplayerová kampaň, jejíž společné hraní, resp. dění na obou obrazovkách z propojených konzolí, je ukázáno v novém čtyřminutovém videu:
zdroj: Archiv
Call of Duty World at War - E3 nahrávka kooperativního videa
Call of Duty: World at War vyjde již na podzim tohoto roku pro PC, Xbox360, PS3, Wii a DS (předobjednat z Xzone) – více v předešlém zpravodajství nebo na fanstránce Cod5.cz, která aktuálně informuje o dabérovi jedné postavy, obrázcích z handheldové verze, traileru z Wii verze či překvapivém rozhodnutí tvůrců nepodporovat rozhraní DirectX 10.
zdroj: IGN, fansite, PR