Hratelná demoverze Egypt Civilization je dostupná na stránkách hry - stačí tvůrcům poskytnout email, aby vás mohli následně spamovat novými událostmi ohledně progresu vývoje hry. Za emailovou oběť vás čeká zhruba dvacet až třicet minut hraní - stejně jako V Civilizaci začínáte s jedním pracantem na políčku a přes několik dalších tahů a kol se propracujete až k základní osadě, potažmo prvnímu náboženskému monumentu. Nečekejte žádnou výzvu - klikáte na několik málo ikonek, volby ve fázi hry, kterou demo pokrývá, prakticky neexistují, čili se snažíte spíše postihnout základy hry.
Operujete s několika základními zdroji (jídlo, stavební materiál, víra), které používáte k budování dalších polí, průzkumu mlhou zakrytých území a zkoumání nových technologií. Opět ale nečekejte výraznější volbu, v rámci stromu technologií prostě postupně naklikáváte všechno... A když stihnete postavit permanentní osadu dříve než soupeřící tým, což se snad nedá nezvládnout, demo skončí.
Hlavním cílem demoverze je ale představit žánrové zpracování hry, která připomíná výrazněji jednodušší Civilizaci. Odpovídá to záměru tvůrců nabídnout zároveň historickou strategii a výukový titul, který zájemcům představí všechny fáze egyptské civilizace.
Oproti jednoduchoučké hratelnosti v demoverzi tvůrci slibují možnost řídit v plné hře Egypt po stránce ekonomické, vojenské, budovatelské a personální. V každé ze tří kampaní, které pokrývají hlavní vývojové fáze egyptské civilizace (předdynastické období, období staré říše, období střední a nové říše), na vás ale logicky čekají jiné cíle a jiné prostředky k jejich dosažení. Všechno by ale mělo být historicky akurátní díky spolupráci tvůrců ze studia Clarus Victoria s Ruskou akademií věd. Jestli z toho ale vzejde něco zajímavějšího než zjednodušená variace na Civku, to už je otázka dalšího směřování projektu.