Hratelná demoverze Egypt Civilization je dostupná na stránkách hry - stačí tvůrcům poskytnout email, aby vás mohli následně spamovat novými událostmi ohledně progresu vývoje hry. Za emailovou oběť vás čeká zhruba dvacet až třicet minut hraní - stejně jako V Civilizaci začínáte s jedním pracantem na políčku a přes několik dalších tahů a kol se propracujete až k základní osadě, potažmo prvnímu náboženskému monumentu. Nečekejte žádnou výzvu - klikáte na několik málo ikonek, volby ve fázi hry, kterou demo pokrývá, prakticky neexistují, čili se snažíte spíše postihnout základy hry.
Operujete s několika základními zdroji (jídlo, stavební materiál, víra), které používáte k budování dalších polí, průzkumu mlhou zakrytých území a zkoumání nových technologií. Opět ale nečekejte výraznější volbu, v rámci stromu technologií prostě postupně naklikáváte všechno... A když stihnete postavit permanentní osadu dříve než soupeřící tým, což se snad nedá nezvládnout, demo skončí.
zdroj: Archiv
Hlavním cílem demoverze je ale představit žánrové zpracování hry, která připomíná výrazněji jednodušší Civilizaci. Odpovídá to záměru tvůrců nabídnout zároveň historickou strategii a výukový titul, který zájemcům představí všechny fáze egyptské civilizace.
Oproti jednoduchoučké hratelnosti v demoverzi tvůrci slibují možnost řídit v plné hře Egypt po stránce ekonomické, vojenské, budovatelské a personální. V každé ze tří kampaní, které pokrývají hlavní vývojové fáze egyptské civilizace (předdynastické období, období staré říše, období střední a nové říše), na vás ale logicky čekají jiné cíle a jiné prostředky k jejich dosažení. Všechno by ale mělo být historicky akurátní díky spolupráci tvůrců ze studia Clarus Victoria s Ruskou akademií věd. Jestli z toho ale vzejde něco zajímavějšího než zjednodušená variace na Civku, to už je otázka dalšího směřování projektu.