Halo Wars 2 nebude sci-fi Total War - na hře pracují tvůrci Alien: Isolation
zdroj: tisková zpráva

Halo Wars 2 nebude sci-fi Total War - na hře pracují tvůrci Alien: Isolation

7. 8. 2015 12:20 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Pro mne nejsympatičtější oznámení z letošního Gamescomu proběhlo na tiskové konferenci Microsoftu. Na jejím konci totiž přišel teaser představující druhý díl realtime strategie Halo Wars pro Xbox One a nově i PC, na němž s 343 Industries bude pracovat Creative Assembly. To samozřejmě vyvolalo otázky, zda bude Halo Wars 2 pokračovat v RTS stylu první hry a nebo se kvůli Creative Assembly posune spíše směrem k sérii Total War. Odpověď je ovšem, minimálně pro mne, uspokojivá – styl původní hry se nebude měnit, respektive, nevznikne Total War: Halo.

Potvrzuje to přímo šéf CA Tim Heaton: „Rozhodně používáme Halo Wars jako základní stavební kámen. Tohle nebude hra ve stylu Total War, tohle je původní Halo Wars, která se posunuje na další úroveň. První hra se nám moc líbila. Je to něco, na čem můžeme stavět. Jak se učíme víc o universu a spolupracujeme s 343 Industries, stává se z toho opravdu poučná zkušenost.“

Vzhledem k tomu, že hlavní hrou Creative Assembly se zdá být Total War: Warhammer, vyvstávají otázky, jak se odpovědnost v rámci studia jednotlivé týmy rozdělí. Zdá se, že právě fakt, že Halo Wars 2 vyjde i na konzoli, vedl k tomu, že velkou část „Halo týmu“ budou tvořit lidé, kteří pracovali na survival hororu Alien: Isolation.

zdroj: Archiv

Výhody tohoto řešení popisuje Heaton takto: „Vytvořili jsme tým pro Halo Wars, ale primárně použijeme vývojáře z Aliena. Mají zkušenosti s tvorbou na konzole a je to tedy perfektní kombinace. Máme velké zkušenosti s tvorbou strategií a díky Alienovi i velkou znalost vývoje pro konzole.“ To vyvolalo další otázky, zda tedy Total War nebude migrovat na konzole, ale odpovědí bylo diplomatické „nikdy nic nezavrhujeme,“ což v jazyce herních manažerů znamená, že se s ničím takovým momentálně nepočítá.

Každopádně je dobrou zprávou, že Halo Wars 2 bude kráčet ve šlépějích starší sestřičky, která ukázala, že realtime strategiím to na konzolích může nejen slušet, ale hlavně, že zde mohou fungovat bez nějakého nepohodlí a omezení. Dvojka tedy snad toto jen potvrdí.

Nejnovější články