Ghost Recon Wildlands připomíná Far Cry i Grand Theft Auto Online
zdroj: tisková zpráva

Ghost Recon Wildlands připomíná Far Cry i Grand Theft Auto Online

16. 6. 2016 12:55 | Preview | autor: Honza Konfršt |

Loňské představení Ghost Recon Wildlands zdůrazňovalo, že jednotlivé mise hry jdou plnit vícero způsoby. Prezentace v rámci aktuální E3 toto jen nadále potvrzuje, ale je konkrétnější v tom, jak bude souhra jednotlivých členů týmu fungovat. Tvůrci s sebou kromě klasického traileru ukázali i hratelnou demoverzi během tiskové konference jste mohli vidět její obsah.

Bolívie je divoká země a konkrétně Ubisoftem vybraná krajina je válečnou zónou, nad kterou nemá centrální (a ve světě hry také řádně zkorumpovaná) vláda kontrolu. Hráči se v takto nehostinném a drogovými kartely ovládaném prostředí ujímají role specialistů, kteří nejednají ani tak na hraně zákona, jako spíš daleko za ní. Posvěcení americkou vládou proběhlo v ryze neformálním duchu a jednotky Ghost Recon tak jsou především těmi duchy v pravém slova smyslu, protože oficiálně vůbec neexistují.

zdroj: Archiv

Ambicím hry odpovídá i její měřítko – mapa hry je pro Ubisoft se stovkou čtverečních kilometrů dosud největším projektem. Ten v sobě kombinuje prvky jiných her, ze všeho nejvíce se ale dle dojmů z E3 podobá sérii Far Cry.

Ve stovce misí se můžete těšit například na klasické dobývání hlídkových stanovišť, různorodost a především otevřenost úkolů. Silnou stránkou hry je kooperace až čtyř hráčů, kteří se vzájemně domlouvají na svém, unikátním řešení situace. Není to však jediný možný přístup – Ubisoft slibuje, že každá z misí půjde hrát i sólo, tedy v doprovodu umělou inteligencí ovládaných agentů.

zdroj: Archiv

Představená ukázka nastínila hru s důrazem na možnost volby a v ukázce odhalená mise s infiltrací jednoho ze sídel gangu šla vyřešit například za pomocí tichého přístupu. Stejně tak ale hráči mohli vzít cokoli od motorky až po helikoptéru a vyřítit se do akce za burácení výfuků a hlasité střelby.

Vedle Far Cry pak charakter hry svým pojetím multiplayeru hodně připomíná Grand Theft Auto Online, především otevřeným světem, nelinearitou zážitku a v neposlední řadě i vozovým parkem a spoustou zbraní. Hlavní je ale kooperace, kdy komunikace mezi hráči bude důležitější, než mezi hráčem a NPC. Plnění mise online jen dopomůže vykreslení příběhového pozadí a nezáleží přitom na tom, zda všichni zúčastnění došli ve hře stejně daleko. Odtud tedy také pramení nelinearita a stovka misí, která půjde plnit v libovolném pořadí.

Otázkou je, zda pak příběh kvůli této roztříštěnosti neztratí jakýkoliv efekt na hráče. Jak se Ubisoftu podaří tento ambiciozní plán naplnit a zda se ta spousta myšlenek dokáže vytvarovat ve funkční celek, to ukáže až 7. březen, kdy hra dorazí na PC, Xbox One a na PS4.

Nejnovější články