Finálové hry z Make Something Unreal se poklonily vítězi
zdroj: tisková zpráva

Finálové hry z Make Something Unreal se poklonily vítězi

8. 4. 2013 18:30 | Preview | autor: Petr Poláček |

Leta letoucí se táhnoucí soutěž Make Something Unreal od Epicu považuji za jednu z nejefektivnějších herních soutěží, které se v rámci herního průmyslu vyskytují. Celá řada her, které MSU v uplynulých ročnících vyhrály nebo se alespoň umístily ve finálním výběru, to pak dotáhla až k vydání v podobě samostatných titulů. Mám jmenovat? Antichamber, Alien Swarm, Killing Floor, Red Orchestra, Sanctum a další.

Letošní ročník MSU také přinesl celou řadu zajímavých nápadů, ale vítězem se může vždy stát pouze jeden prototyp a letos byl jako nejlepší vyhodnocen švédský projekt s názvem Epigenesis. A čert vem, že tematické zadání soutěže, které bylo letos velmi zajímavé, protože tak trošku i brnká na naši národní strunu, splňuje hra spíše tak nějak okrajově. Účastnící letošního ročníku Make Something Unreal měli tvořit hry na téma: zákony dědičnosti českého přírodovědce a zakladatele genetiky Johanna Gregora Mendela. Jaké hry se s tímto zadáním vypořádaly nejlépe a poustoupily do finále, potažmo o čem je vítězný titul Epigenesis, si povíme v článku.

Vítězi patří první zmínka, Epigenesis je vlastně týmová střílečka smrdící futuristickým sportem. Dva týmy se v aréně tvořené spoustou plovoucích plošin přetahují o jeden míč, který se snaží dostat do soupeřovy „brankové“ zóny. Kdo skóruje, může zabrat jednu z plošinek tím, že na ní vysadí své semínko. Vyhrává ten, kdo jako první spojí dostatek plošinek a dosáhne s přivlastněnou plochou do soupeřovy základní zóny, tak vyhrává.

S genetikou to sice moc společného nemá, ale nějaká ta semínka tam jsou a navíc by ve hře měl fungovat ještě celý mechanismus okolo power-upů, které by měly vyrůstat ze zasazených semínek na jednotlivých platformách. Dle porotců je hra hodně zábavná a z představených prototypů byla nejvíce kompletní a hratelná, tak možná proto si odnesla vavřín pro vítěze. Ani zbylé tři finálové projekty však nejsou zcela k zahození a šance, že z nich vzniknou samostatné hry je tedy docela vysoká.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Polymorph je třeba moc pěkně vyhlížející akční adventura, ve které hlavní protagonista sdílí svou DNA s objekty v přírodě okolo, čímž vznikají prostředky umožňující další postup skrze překážky, potažmo řešení hádanek a tak dále. Dle porotců vynikala Polymorph hlavně svým vzhledem, nebyla však dotažená po stránce technické. Koncept však potenciál na samostatnou hru rozhodně má.

Jestliže Epigenesis se o Mendelovu genetiku otírala jenom okrajově, herní prototyp s názvem Mendel’s Farm nemohl zadané téma zpracovávat přímočařeji a přesněji. Jde de facto o byznysovou strategii, ve které se staráte o vlastní farmu, hlavně tedy o pěstování různé zvěře, kterou společně křížíte a všelijak kombinujete, abyste vynašli tu nejlepší mutaci genů, která farmě přinese nejvíce peněz. Připomíná to FarmVille, ale proč ne.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Beings je dle všeho akční adventure s taktickým elementem ne nepodobná Viva Pinata - plníte jednoduché úkoly, sbíráte předměty a páříte se s jinými potvůrkami, aby z toho vznikl potomec, co podědí některé vlasnosti. Cílem je křížit tak, aby potomek měl vlastnostmi požadované a mohl tak překonat překážku, potažmo tím hru posunul dopředu. Zní to divně, vypadá to divně, ale prý to je pro děti. Jako nějaká forma edutainmentu asi dobré.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Vítězný tým Dead Shark Triplepunch dostal za svůj Epigenesis zdarma k dispozici komerční verze licencí na Unreal Engine 4 a 3, Kairos Games se za druhé místo s Polymorph musí spokojit s licencí na Unreal Engine 3, a nějaké drobnosti určitě dostali i tvůrci z Team Summit za Beings, potažmo Static Games za Mendelovu farmu. Výsledky soutěže a další informace najdete na homepage, teď jen zbývá čekat, jestli ze čtveřice prototypů něco konkrétního bude. Bylo by to pěkné.

Nejnovější články