Autor: Moolker Publikováno: 27.července 2007 |
![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Svého hrdinu si budete moci zvolit z celkem dvanácti postav, z nichž každá bude mít trošku jiné příběhové pozadí, ale za všechny budete hrát to samé. Některé si můžete prohlédnout na artworcích v galerii a jsou to od pohledu drsňáci. Ty postavy, které jste si na začátku nevybrali, později můžete potkat v samotné hře coby NPC. Celé dobrodružství bude probíhat na pozadí konfliktu dvou nesvářených stran známých jako APR (Alliance for Popular Resistance) s UFLL (United Front for Liberation and Labor). Pustily se do sebe po pádu místní vlády a díky značně majetnému pašerákovi a obchodníkovi se zbraněmi v jednom jsou neustále v sobě. Je evidentní, že dokud nebude přísun kvérů zastaven, nebude zastavena ani tahle válka. A je evidentní, že jste to právě vy, kdo se o to má postarat. Příběh nebude mít s původním Far Cry vůbec nic společného. ![]() ![]() Na první pohled blábol, ale jinak je to přísloví psané ve svahilštině a ve volném překladu znamená něco jako „lékem na oheň je zase oheň“ neboli oko za oko, zub za zub. Jedná se vlastně o motto hry, které, budete-li pozorně poslouchat, uslyšíte při sledování krátkého teaseru na homepage. Svahilštinou se mluví na východě Afriky a v souvislosti s Far Cry 2 padla zmínka též o národním parku Serengeti, což definitivně potvrzuje přesnou lokaci, kde se bude příběh (nebo aspoň jeho část) odehrávat – v Tanzanii. ![]() Zemička je to sice chudá, ale rozhodně to není ohnisko napětí jako v sousedních státech. Občanské nepokoje, nedej bože války, zde prakticky nejsou, takže volba tohoto místa je mi trošku záhadou. Tvůrci zřejmě schválně chtěli nějakou klidnou oblast, aby se nemuseli tolik řídit skutečnými událostmi a mohli rozpoutat peklo zcela ve vlastní režii. „Chtěli jsme prostředí, které je exotické. Bylo pro nás velmi důležité udržet prvek nedotčenosti, neposkvrněnosti,“ říká výtvarný ředitel Alex Amancio na adresu Afriky a pokračuje: „Taktéž jsme chtěli takové to rajské zasazení a Afrika, jak jsme zjistili, byla ve hrách většinou bez povšimnutí – tenhle velký, krásný, oslnivý a exotický kontinent nebyl vůbec využíván. Navíc nabízel příležitosti pro realistickou dějovou linii,“ zdůvodňuje, proč se bude dvojka odehrávat na třetím největším světadíle. ![]() ![]() Černý kontinent jako nikde jinde Třetí stupeň od slova „velký“ použiji hned ještě jednou, protože co do rozlohy bude Far Cry 2 jednou z největších her vůbec. Celá hrací plocha bude mít okolo padesáti kilometrů čtverečních a cestování bude probíhat bez jediného loadingu. Jen pro srovnání uvedu, že Oblivion měl zhruba šestnáct kilometrů čtverečních a San Andreas čtyřicet. Tak to vypadá, že těch čtrnáct plánovaných vehiklů bohatě najde uplatnění (zatím víme o džípu, bugině, člunu, kamionu a rogalu, z něhož půjde střílet). Hra má ze všeho nejvíce připomínat Stalkera nebo Boiling Point. I zde bude možnost specializovat vašeho hrdinu v jednom ze čtyř oborů. Ten první se jmenuje Grunt a je to vlastně klasický bitkař, za něhož mluví jeho půltunový Desert Eagle s tepelně naváděnými raketami. Pak tu bude Engineer, Medic a Sniper, jejichž zaměření je myslím všem jasné již z názvu. ![]() Z džungle až do pouště Ale zpátky k hernímu světu. Na to, aby to byla samá poušť, je přeci jen trochu velký, takže navštívíte celou řadu teritorií. „Vybrali jsme řadu klíčových a pro Afriku typických lokací, které opravdu stály za ukázání, věrohodně jsme je zkombinovali a zakomponovali do naší hry,“ popisuje Alex Amancio a doplňuje: „Nebudeme tam mít nic výstředního jako džungle hned vedle pouště. Všechno dává smysl a rozum. Takže v základě máme říční systém. Na jeho okraji jsou ony džungle, ty postupně řídnou a eventuelně se stávají savanovitými lesíky, travinami, vyprahlými planinami a až teprve pak přijdou pouště. To proto, aby vše působilo jako živý dýchající svět, ne jako nějaká mapa ze hry.“ Jak se pomalu stalo standardem, zakomponují denní cyklus a také dynamické změny počasí znamenající deště, mráčky, vedro či větry, při nichž se budou ohýbat větve stromu. Rozfouká-li se hodně, z osy se vychýlí i celé kmeny. Pokud někde vznikne požár, začne požírat všechnu suchou travinu v okolí a až skončí, opravdu to tam bude zpustošené jako po nevydařeném táboráčku. Autoři hrdě dodávají, že oheň šírící se v závislosti na větru se dosud v žádné jiné hře neobjevil. Když to s autem narvete do stromu, vyvrátíte ho i s kořeny – anebo se o něj rozbijete vy, to záleží na rychlosti a typu vozidla. Tím jsme se plynule dostali ke slibu, že téměř vše ve hře má být zdemolovatelné. Vedle divoké přírody samozřejmě zavítáte do různých vesniček a městeček, kde budete komunikovat s lidmi, přijímat úkoly a pochopitelně se i přiklánět k jedné ze dvou nesvářených frakcí. Záleží jen na vkusu. ![]() ![]() Sandbox, free-roaming, otevřená hratelnost, jako GTA... říkejte tomu jak chcete, pokaždé to bude znamenat, že mluvíte o hře, kde máte absolutní volnost a vše je jen na vás, úkoly (charakteru převážně likvidačního a destrukčního) můžete plnit potichu nebo hlasitě, na místa srazu můžete přijet lodí nebo autem atd. Tvůrci vytvářejí desítky různých triček, košilí, kalhot, bot... Už teď mají asi pětapadesát rozdílných hlav a u všeho zmiňovaného mohou měnit barvy, takže ve výsledku byste měli narazit na myriádu odlišných NPC. V tomhle světě snad ani dvojčata neexistují. Chytří ještě chytřejšími ![]() ![]() Pozor na morálku Bolest přesahující za hranice monitoru ![]() ![]() Když vás přetáhnou pažbou, vyhodí vám třeba čelist. Jste-li hozeni do blízkosti ohně, chytne vám oblečení a máte co dělat s popáleninami. Pokud vedle vás bouchne granát a jen vás to odhodí, dost možná si vykloubíte kotník. Ať už to bude cokoliv, všechno půjde v horizontu několika vteřin uzdravit stiskem jedné klávesy, ale na to už se nedívejte, jinak by to přeci bouralo hratelnost. Tady jde o intenzitu, zážitek z boje a ten by díky tomuto mohl postoupit o úroveň výš. Bolest ale můžete cítit i u srdíčka (infarkt nemyslím, teď to fakt prosím berte vážně) a té by se nám tady také mělo dostavit. Stále to bude v prvé řadě střílečka, ale střílečka se silným příběhem, kde nic nebude černobílé a vše silně podbarví jak přátelství, tak i zrady. ![]() Rozbíjení prasátek? Technický ředitel projektu Dominic Guay se nechal slyšet, že na optimalizaci dbají od samotného započetí vývoje a neočekává, že by byl Far Cry 2 v porovnání s ostatními hrami nějak extrémně náročný. Údajně běží na z devadesáti procent překopaném enginu jedničky a ať už to pravda je nebo ne, faktem je, že hra vypadá úžasně. Sice ještě nejsou k dispozici oficiální in-game screenshoty, takže kdo ví, jak dlouho ty okolní zkrášlovali ve Photoshopu, ale dívá se na to krásně, už jen třeba takové efekty demolice. Jen s tím dohledem do dálky to zatím není moc slavné. ![]() ![]() další obrázky v budoucnu v sekci screenshotů Pro plynulý chod v maximální kvalitě i s efekty typu HDR by vám měl dle autorů stačit lepší dvoujádrový procesor, grafická karta na úrovni GeForce 8800 a když to vyjde, tak prý jen 1 GB RAM. Tak ať vám to teda, pánové, vyjde! Nohama na zemi Pokud bych měl jmenovat jednu věc, která mi na prvním Far Cry vadila nejvíce, bez váhaní bych řekl něco jako producent dvojky Pharand: „Původní Far Cry měl spoustu silných realistických prvků – džungle, skutečné zbraně – ale na druhé straně také ty mutanty a všechno okolo. A to se nám už moc nelíbilo, v tom jsme pokračovat nechtěli a zjistili, že si to myslí i dost fanoušků hry. Chtěli spíš hru zakořeněnou v realismu. Více je bavila první polovinu hry, kde útočili na žoldácké tábory, sbírali popadané zbraně a bojovali s vojáky.“ Opravdu s tebou souhlasím, Louisi. ![]()
Zdroje: PC PowerPlay, Internode Games Network, PCGames, fóra Související články: Novinky, Far Cry recenze/návod, Far Cry Vengeance recenze, Vše o Crysis | |
Moolker | |
autorovi je 17 let, bydlí na Mělníku a studuje všeobecné gymnázium; přispívá i do HotGames, Playmobilu a SCORE; nejdéle vydrží u kvalitní strategie, akce a fantasy her; život by si nedokázal představit bez závodního lyžování a horského kola |