Fantasy strategie Eador chce být vše v jednom a vypadá to slibně
zdroj: tisková zpráva

Fantasy strategie Eador chce být vše v jednom a vypadá to slibně

27. 11. 2012 11:51 | Preview | autor: Petr Poláček |

O pirátském RPG Caribbean od týmu Snowbird Games jsem se kdysi v létě dost neomaleně vyjádřil jako o pirátské variaci Mount & Blade. Jestli jsem se alespoň částečně strefil, to se odvážlivci mezi vámi dozví už na začátku prosince, kdy by měla začít beta Caribbean. Pokud se do ní chcete dostat, mrkněte na tento post a proveďte všechny potřebné kroky. A to samé můžete rovněž spáchat i v případě RPG strategie Eador: Master of the Broken World, jejíž beta začne okolo 10. prosince. Že o jakékoli hře jménem Eador nic nevíte? To je možné, protože už delší dobu uniká naší pozornosti, ačkoli vypadá nesmírně zajímavě, pokud hovořím o potenciálu. Vás by snad kombinace systémů z Total War a HoMaM nezajímala?

Někde okolo se povalující video vám možná představí Eador ze všeho nejlépe, o malé a nesmělé přiblížení této ukrajinské hry se stejně pokusím. Základ hry? Fantasy universum, v němž apokalyptická událost rozstřelila kusy půdy do celého vesmíru, kde z nich vznikly plovoucí ostrovy. Na rovinu, na tom není co obdivovat. Snad až na fakt, že právě vesmír s ostrůvky, čili půdou k dobytí, kolonizaci a správě, tvoří nejvyšší vrstvu hratelnosti – jde o mapu, kde se člověk nejenom rozhoduje, kam se vrtne dále, ale zároveň je to volný prostor na prezentaci příběhu. Až se totiž přesunete na zvolený kus půdy, nebude již na příběhové drobnosti žádný čas.

Budete spravovat jednotlivé provincie, dobývat s vlastnoručně vybudovanou armádou nové, stavět a vylepšovat hlavní město, zajišťovat produkci a dělat všechno proto, aby celý ten kousek utržené skály patřil vám, tudíž jste vyšoupli soupeře a mohli po něm jít na dalším kusu země. Třeba video vám zrovna tuhle druhou hlavní část konceptu Eadoru představí mnohem lépe, než jakékoli psané kecy.

zdroj: Archiv

Nezbytnou součástí vašich budoucích operací na strategické mapě každého kusu země je tvorba hrdinů a jejich vylepšování, potažmo výroba jednotek pro boje. Tvůrci sice tvrdí, že většina konfliktů ve hře se dá vyřešit i bez násilí, ale tento herní styl bude pravděpodobně dosti extrémní. Za normální situace se prostě bojům nevyhnete a možná vás potěší, že budou probíhat na klasické hexové síti, a že jednotky budou získávat zkušenosti s každým přežitým nebo dokonce i vyhraným soubojem. Klasika, která však může být dost zábavná…

Pokud pominu sliby o nelineárním příběhu, tak mi tu zbývá ještě zmínka o karma systému - ten vás prý bude měřit při každém rozhodnutí a přičte vám to k dobru či zlu, což pak ovlivní vývoj událostí tím, nebo oním směrem. Hlavně se ale nezdá, že by vám hra dopředu říkala či ukazovala, které rozhodnutí je v dané chvíli výhodnější. Proč proboha? No aby se příběh neodvíjel za všech okolností tam, kam byste sami chtěli. Tímto způsobem by vás hra mohla leckdy překvapit, i když by se to neobešlo bez naštvání, že vás úplně neposlouchá. Ale takový už je život. Snad takový bude i Eador. Dění okolo této zajímavé strategie sledujte na homepage, aktuality o hře sosejte na vývojářském blogu, ale také hru podpořte na Steam Greenlight, ať si ji pak nemusíte kupovat skrze nějakou obskurní ruskou digitální platformu….

Smarty.cz

Nejnovější články