Eldaři se v Dawn of War III spoléhají na rychlost a Farseera Machu
zdroj: Vlastní foto autora

Eldaři se v Dawn of War III spoléhají na rychlost a Farseera Machu

26. 9. 2016 15:20 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Ačkoliv se Dawn of War III točí primárně kolem kapituly Blood Ravens, důležitou složkou hratelnosti a samozřejmě i příběhu budou Eldaři, které nyní studio Relic představilo blíž. Tentokrát ne videem (i když to může brzy následovat), ale především popisem klíčových jednotek, budov a také vůdkyni skupiny operující na Acheronu, jíž je Farseer(ka) Macha.

Expedice Machy pochází z craftworldu Bil-Tan a samotná velitelka je mocný psyker, který na bojišti exceluje především v podpoře spojeneckých jednotek. Bojuje s pomocí Zpívajícího kopí, které může používat k útoku a nebo jej zabodnout do země, čímž buffuje okolní jednotky, ale je zranitelnější. Díky tomu mají tak její schopnosti dvojí použití.

Psyker Blast buď posiluje útoky kopím a lehce redukuje nepřátelské, nebo, pokud je kopí zabodnuté v zemi, vysílá vlny energie, které mají stejný efekt na okolní Eldary. Temporal Field je pole, které pohltí nepřátele, kteří se po dobu jeho trvání nemohou hýbat, útočit, nejdou zranit a nejde je cílit. V sekundárním módu pak Macha vytvoří mezi sebou a kopím neprostupnou zeď.

Eldaři v DoWIII budou obecně využívat podobnou taktiku jako ve stolní předloze, tedy využívat vysokou mobilitu pro bleskové útoky. S dostatečnou technologií dokáží stavět portály do Webway, díky čemuž mohou přemisťovat i velké armády. Portály navíc v blízkosti zrychlují jejich jednotky a zvyšují regeneraci štítů. Jejich superschopnost (mariňáci mají orbitální dělo z kapitulní lodi Dauntless) se jmenuje Eldritch Storm, což je psionická bouře, která zpomaluje všechny nepřátele a pak menší oblasti zasáhne sérii výbojů.

Další „super“ součástí všech armád je superjednotka. Zatímco mariňákům pomáhá Imperial Knight a jeho pilotka Solaria, Eldaři mají k dispozici Wraithknighta Taldeer (je to Eldarka, která se společně se svým bratrem obětovala). Taldeer je vynikající na prorážení nepřátelských linií, disponuje solidní palebnou silou, ale pokud má zrovna schopnosti v cooldownu, nemá čím střílet.

Taldeer umí v první řadě mohutným skokem překonat velké vzdálenosti, poškodit nepřátele v místě dopadu a ještě je dohodit, aby se pak ještě setrvačností sklouzla a ještě jednou nějaké nešťastníky srazila. Její Scatter Shield na chvíli odrazí veškeré poškození a při opakované aktivaci dokáže vytvořit stázové pole kolem pár jednotek. Eldritch Slash je projekce, která prochází řadami nepřátel, snižuje jim útok a zpomaluje je a po vyprchání jim způsobí další poškození.

zdroj: Archiv

Podobně jako v předloze, i tady mají Eldaři řadu specializovaných typů pěchoty a vozidel. Dire Avengers jsou ideální pro taktiku „udeř a uteč“, protože udělují poškození ve vlnách a umí hodit granáty, které nepřítele odhodí a oni vyklidí pozice. Howling Banshees jsou specialisté na blízko a při útoku jejich křik zpomaluje protivníky, Dark Reapers pak disponují těžkým arzenálem na dálku, ale chvíli trvá, než se připraví k palbě. Rangers jsou průzkumníci a odstřelovači.

Shadow Spectres jsou létající protitankové a protiletadlové jednotky a široké spektrum eldarských gravitačních tanků představuje Fire Prism, který dokáže překonávat i propasti a jeho kanón způsobuje dvojí, opožděnou explozi v místě dopadu. Kdy Warhammer 40 000: Dawn of War III vyjde zatím nevíme.

Nejnovější články