V rámci módů se objeví klasické jako Squad Deathmatch, Conquest, Rush a Team Deathmatch. Některé z Battlefieldu 3 zmizí, jiné se ale nově objeví. Vozidla konečně budou mít tutorial a mód pro trénink, takže žádné „sorry kluci, že to kazím, teprv se to učím“. Co se týče DLC, China Rising už bylo oznámeno, druhé se jmenuje Second Assault a přinese čtyři mapy z Battlefieldu 3 (pěkně prosím o něco z Aftermathu).
Co se týče commander módu, už jsme psali, že commander nezabere slot jednomu hráči. Připojit se půjde z konzole, PC a tabletu. K dispozici bude commander mít k dispozici scan určité oblasti, může vyslat UAV, střely Tomahawk a umisťovat vozidla podle dobytých oblastí. Je celkem jasné, že strana, která by měla solidního commandera bude mít velkou výhodu oproti té, která bude mít mizerného.
V rámci herních mechanik dojde k posílení asistencí. Pokud jste soupeře zranili o blíže neurčené, ale podstatné množství zbraní a následně jej někdo dorazí, vy dostanete za svou asistenci také kill.
Nový systém krytí umožní částečné vykukování zpoza překážek. Pohyb bude nyní upraven, chvilku trvá, než se rozběhnete do plné rychlosti sprintu.
Servery budou moci mít systém skillů, kdy půjde nastavit minimální požadavky na skill(y). Půjde modifikovat některé vlastnosti serveru, zřejmě počet vozidel, hráčů, možná i poškození daným. Tohle bude muset vysvětlit přímo DICE.
Nyní k třídám vojáků. Bude zachováno unikátní vybavení pro jednotlivé strany, tedy USA, Rusko a Čínu. Assault zůstane víceméně nezměněn, tedy až na změny v lékárničkách (dva druhy) a defibrilátoru (musí se nabít před použitím). Recon se stále bude držet své sniperky. Nově dostane motion sensor ball a hlavně C4, kterou bude moci házet. Různý zoom na optice pušek se pak doplní s měřičem vzdálenosti a větru. Support bude stále mít kulomety. Kromě klasického báglu s náboji nyní bude moci někomu přímo vrazit náboje osobně v menším balení. Nyní bude mít 25mm granátomet, jehož projektily explodují během letu nad nepřítelem. Engineer bude spoléhat primárně na PDW. Konečně bude moci mít najednou hořák i miny, jinak klasická výbavička – RPG, stingery atd.
Jednotlivé squady nyní budou během kola sbírat zkušenosti, které se při dostatečném nashromáždění promění v nová level, který odemkne nové upgrady. Budou zde dvě linie, ze kterých bude squad leader vybírat – ofenzivní a defenzivní. Pokud bude squad kompletně vyhlazený, přijde o jeden level. Opět to nabízí skvělé možnosti modifikace a improvizace v rámci potřeb na bojišti, ale klade to větší nároky na hráče na velících pozicích.