zdroj:
tisková zpráva
Pokud jste zdárně dokončili epické dobrodružství prvního Dragon Age, rozhodně nemažte z disku uložené pozice. Ačkoliv si skutečně nebudete moci importovat svou vypiplanou postavu, druhý díl tohoto RPG využije vše ostatní, tedy vliv vašich rozhodnutí na celý herní svět. Tohle provedli BioWare už v Mass Effectu 2 a jistě každý, kdo onou hrou prošel potvrdí, že výsledný efekt na vyprávění příběhu je doslova blahodárný.
Hlavní designér, Mike Laidlaw k tomu poznamenává toto: „Vždy jsem viděl Dragon Age jako něco víc, než jen příběh jednoho člověka. Pokrývá celou historii daného světa a vyvíjí se podle určitých klíčových událostí. Naším cílem je, aby se importování pozic právě tímto stylem projevilo na podobě Dragon Age II, aby se ukázala rozhodnutí, které váš Strážce provedl“. Jde tedy o zkopírování principu z Mass Effectu 2, nicméně v tomto případě to určitě nepůjde tak hladce jako v tomto strhujícím sci-fi příběhu.
Prvnímu Dragon Age totiž chyběl hrdina Shepardova stylu, vcelku jasně definovaná kotva, kolem níž by se daly jednoduše odvíjet další konverzační linie. Nicméně právě variabilita v tvorbě charakteru byla jedním z velkých plusů tohoto fantasy RPG. To teď končí, protože BioWare se chce přiblížit právě stylu vyprávění z Mass Effectu, a tak bude mít druhý Dragon Age jednoho, shepardovsky definovaného hrdinu (hrdinku), Hawka.
Příběh tedy bude sevřenější a intenzivnější, čemuž utužení podoby hlavního charakteru vždy napomáhá. Pokud vás tedy zajímá co vše vaše uložené pozice ovlivní, nechme opět promluvit Laidlawa. „Kdo vlastně vládne ve Fereldenu? Co se stalo s trpasličími vůdci Orzammaru? Na to vše chce Dragon Age II navázat“. Dá se tedy čekat, že budou do hry úmyslně přivedeny vedlejší postavy, které mohly zahynout, ale i přežít a na nich se bude moci dobře demonstrovat návaznost světa.
Dragon Age II vyjde 11. března 2011 pro všechny hlavní platformy.