Pokud jste samotáři, Game Director Ryan Barnard má pro vás skvělou zprávu. „Pro jednoho hráče je to skvělá hra!“. Takže nemusíte být zjevně v jednom světě s ostatními hráči a kooperovat nebo se střílet navzájem. Nicméně multiplayer by měl být nevtíravým bonusem, což Barnard dále vysvětluje.
“Spousta her v tomto žánru tyto složky odděluje. Takže si hraju single, pak jej ukončím a skočím do multiplayeru nebo PvP. My k tomu přistupujeme odlišněji. Chceme, aby multiplayer byl součástí cesty a také hlavního zážitku ze hry“. Příklady, které uvádí opravdu zní poměrně atraktivně. Kupříkladu váš tým agentů řeší, kam se vydat. Blízko probíhá nějaký společný „event“, ale kritičtější stav má mise na policejní stanici, a tak se vydáte tam. Stanici tým vyčistí a nastává extrakce týmu. To probíhá tak, že jedna postava vystřelí světlici a čeká, až přilétne vrtulník. Toho si ale všimnou hráči kolem a přepadnou vaší skupinku, která musí bojovat o přežití a asi i suroviny.
Suroviny, lup, říkejte tomu jak chcete, ale tady bude ležet jedna z hlavních RPG složek Division. K RPG patří i povolání, dá se říci, že archetypální tank, damage dealer a léčitel. Jenže tady to nebude tak jednoduché. Vlastně, bude to jednodušší. Tahle trojice zaměření zde zůstane a vy budete jednotlivé role posilovat investováním zkušenosti. Ale měnit je půjde okamžitě. Podle řeči tvůrců možná půjde i reinvestovat body a ve výběru své role tak budete flexibilní. „Nechceme, abyste se rozhodovali v první čtvrthodině hry. Teprve hraním poznáte, co chcete hrát, a pak se můžete rozhodnout“.
Právě likvidace uzavřených povolání by měla napomáhat souhře týmu. Ta bude klíčová a právě svoboda profilace postavy může dopomoci k vyplnění nedostatků partnerů. Jen nevím, jak to jde dohromady s hrou jednoho hráče. Nicméně je zcela jasné, že Division je myšlená jako multiplayerovka a poustevničení sice možné bude, ale asi přijdete o kus zábavy.
Hodně zajímavě vypadá další módní věc – hraní přes tablet. To nebude v Division jen ve formě volby loadoutu nebo správy účtu. Na tabletu rozběhnete plnohodnotného herního klienta, který slouží pro drona, kterým hráči s tabletem jsou. V reálném čase tedy uvidíte dění ve hře a budete se zapojovat do akce. Dokonce to jde tak daleko, že dron bude mít vlastní zkušenosti a vy budete investovat do jeho dalších schopností. Dron bude nejen průzkumník, ale dokáže buffovat vaše kamarády, debuffovat nepřátele, léčit a když nasbírá dost zdrojů, umí i vystřelit raketu.
A co PC verze? S jistotou víme, že existuje petice za vydání hry na PC. Momentálně má přes sedmdesát tisíc podpisů. Server DSO Gaming ovšem tvrdí, že Ubisoft přímo vyzval hráče, aby sepsali petici, pokud PC verzi chtějí. Jenže DSO se odkazuje na rozhovor Machinimy s vývojáři, kde ale o PC verzi, natož nějaké petici není ani slovo. Takže oficiálně Ubisoft podle všeho ani neslíbil ani k petiční akci nevyzval.
Absurdity celá kauza dosahuje v okamžiku, kdy hráči cíl petice, tedy 75 tisíc podpisů, považují za záruku, že Ubisoft hru na PC udělá. Bohužel, stále zde máme jediný zdroj tvrzení, že Ubisoft nějakou petici chce, DSO Gaming a ten svůj zdroj nelinkuje. A jediný dostupný rozhovor Machinimy s tvůrci Division se o PC verzi nezmiňuje. Na Twitteru Division padl dotaz jak to bude s PC verzí a odpověď je zcela tradiční: „Momentálně hru optimalizujeme pro next-gen konzole, ale do budoucna nevylučujeme žádnou platformu“. Tedy nijak.