Co vás čeká a nemine v nové betě online střílečky Overwatch
zdroj: tisková zpráva

Co vás čeká a nemine v nové betě online střílečky Overwatch

10. 2. 2016 20:00 | Preview | autor: Adam Homola |

Betaverze online střílečky Overwatch se před koncem minulého roku na pár týdnů odmlčela, aby mohli vývojáři z Blizzardu rozlousknout oříšek v podobě systému progrese a vůbec hru pořádně vyladit. Trochu se jim to protáhlo a z původně plánovaného konce ledna se stal začátek února. Od včerejšího večera už ale beta Overwatche zase běží a nabízí toho výrazně více než raná beta z minulého roku. Hlavními taháky je bez pochyby nový systém progrese, nový herní mód, dvě nové mapy, velké změny v soukromých hrách a úpravy balancu hrdinů.

Systém progrese

Největší novinkou je systém progrese, získávání nových levelů a na to napojených odměn, což v předchozí verzi bety citelně chybělo a nyní se můžeme podívat na první implementaci systému, se kterým vývojáři tolik zápasili. Klíčovým problémem a zároveň prvkem hry je možnost a často nutnost měnit hrdiny během zápasů. Interní verze systému progrese počítaly s levelováním jednotlivých hrdinů, což prý testery od častého střídání hrdinů spíše odrazovalo. Jednoduše si chtěli vylevovalovat "toho svého" a jiné hrdiny neřešit.

Aktuální systém neodměňuje za konkrétního hrdinu, ale za obecné hraní Overwatch. Podobně jako třeba v Heroes of the Storm levelujete celý svůj herní účet. Za každý odehraný zápas proti lidem či proti AI dostanete určitý počet zkušeností a jejich množství závisí na několika faktorech - jak se vám během zápasu dařilo, jestli váš tým vyhrál, jaké jste dostali medaile apod. Za Quick Play (hra s lidmi proti lidem) dostanete zkušeností víc než za Play vs AI (s lidmi proti AI).

Při získávání zkušeností a levelování tak vůbec nezáleží, za jakého hrdinu hrajete. Jakmile dosáhnete nového levelu na vašem účtu, dostanete za odměnu Loot Box. Speciální krabičku se čtyřmi náhodnými předměty, sloužící ke kosmetickému upravení některého z hrdinů. Žádný z předmětů v Loot Boxu nemá a nebude mít vliv na hratelnost, vždy půjde pouze o kosmetické drobnosti, bez kterých se lze bez problémů obejít.

zdroj: Archiv

Ukázka některých animací, které lze získat z Loot Boxů

Předměty jsou v Overwatch, podobně jako v jiných hrách nejen od Blizzardu, rozděleny do několika kvalitativních úrovní, podle barvy. Začíná se u obyčejných "common", pokračuje se přes lepší "rare", vzácnější "epic", až po unikátní "legendary". Každý Loot Box obsahuje alespoň jeden předmět kvality rare či lepší. Jak už bylo řečeno, jde pouze o kosmetické drobnosti, proto jsou vedle skinů například animace emocí, speciální animace pro vítězství, ikony na hráčův profil, audio hlášky, spreje, kredity apod.

Pokud by měl být v daném Loot Boxu předmět, který už vlastníte, dostanete místo něj hrstku kreditů: herní měny, za kterou si můžete v Hero Gallery odemykat doposud uzamčené předměty. Tam si také lze vyhrát se všemi získanými předměty a hrdiny si upravit dle libosti. Je potřeba mít na paměti, že celý systém progrese je momentálně stále rozpracovaný, a tvůrci jej budou ještě upravovat. Mimo jiné i na základě zpětné vazby hráčů.

V současné době například nejde kupovat Loot Boxy za reálné peníze, což vývojáři v plné verzi umožní. Kolik bude Loot Box stát zatím nevíme, ale opět je potřeba zdůraznit, že nic z obsahu Loot Boxů nebude mít na hratelnost sebemenší vliv. Rozdíl mezi hráčem, který do hry vedle počáteční investice vrazil například stovky dolarů a hráčem, který si jen koupil samotnou hru, bude pouze vizuální.

Čistě subjektivně vzato se zase Blizzardu podařilo vytvořit systém progrese, který hráče žene kupředu, takže budete Loot Boxy chtít otevírat pořád. Vývojáři se očividně poučili od kolegů z Hearthstone týmu a otevírání nové krabičky je tady minimálně stejně efektní, hezké a uspokojivé, jako rozbalování nových balíčků karet v Hearthstone (viz GIF). Otazník zůstává jen nad cenovkou Loot Boxu za reálné peníze, ale vzhledem k obsahu o nic zásadního nejde, ani kdyby vývojáři cenu napálili příliš vysoko.  

zdroj: Archiv

Krátký spot, který běžel v některých amerických kinech před Star Wars: Síla se probouzí

Nový herní mód a mapy

Jednou z nejžádanějších věcí komunity na základě uzavřené bety z minulého roku byly nové herní módy. Ke stávajícím Payload a Point Capture se nově přidává Control. Jde o místní variací na starý známý King of the Hill, kdy musíte v týmu zabrat specifické území, a po určitou dobu ho držet. Hraje se systémem nejlepší ze tří, a jakmile se vám podaří jednu oblast zabrat, přesouváte se do jiné části mapy na další oblast.

Vývojáři přidali konkrétně pro Control dvě nové mapy: Lijiang Tower a Nepal. Zatímco v první jmenované se podíváte do super moderního mrakodrapu v Číně, v druhé zase zavítáte do zasněžené vesničky v Himálajích. Lijiang Tower mi při včerejším hraní v rotaci nepadla, ale Nepal jsem už vyzkoušet mohl, a hrál se v novém módu minimálně stejně dobře jako Point Capture a Payload u ostatních map.

Jakkoliv Capture není žádný originální nápad, v rámci hry funguje velice dobře a poskytuje další palivo pro desítky a stovky nadcházejících zápasů.

Hraní proti AI

Druhá fáze bety se rozšířila také o plnohodnotné hraní proti počítačem řízeným protivníkům, které minulý rok chybělo. Mohli jste si maximálně zapnout trénink, kdy jste stáli sami proti AI, ale o klasický mód pro normální hraní skutečně nešlo. Vývojáři to ale napravili a nově lze hrát mód Play vs AI, za který také dostáváte zkušenosti, levely i Loot Boxy - proti lidem tak vůbec nemusíte hrát.

Proti umělé inteligenci lze hrát i v Custom Game, kterou si mohou testeři z předchozí fáze bety pamatovat jako Private Game. Blizzard mód přejmenoval z důvodu šíře možností, které hráčům nabízí. V Custom Game lze totiž nastavit všechna možná pravidla na výběr hrdinů, výběr map, jejich rotaci, balanc týmu, respawn, AI a spoustu dalších věcí. S přimhouřením obou očí si tak můžete v Custom Game vytvořit pomocí pravidel něco jako nový mód s vlastními pravidly.

Uzavřená beta

Vedle uvedeného došlo také k úpravám balancu některých hrdinů, přepracování celého sytému menu a vůbec uživatelského rozhraní, technického pozadí hry a nezapomnělo se ani na odstranění některých bugů. Na všem se bude pracovat i v této fázi bety a vývojáři hru samozřejmě neopustí ani po vydání. Zájemci o kompletní seznam všech změn a novinek mohou kliknout sem.

Pokud jste měli přístup do uzavřené bety minulý rok, nemusíte se už nikde přihlašovat. Automaticky máte přístup i do aktuální bety, jen si stačí stáhnout 5GB "patch" (nebo spíše znovu stáhnout celou hru...). Počet účastníků uzavřené bety se bude i nadále rozšiřovat, takže se stačí do bety přihlásit v nastavení vašeho účtu na Battle.netu a čekat. Bylo by dobré dodat, že na rozdíl od bety Heroes of the Storm zde neexistují žádné beta klíče.

Šéf vývoje zevrubně o spuštění nové bety a souvisejících novinkách

Počet hráčů uzavřené bety bude hodně záviset na potřebách vývojáři a aktuálním testování. Pokud se například dočkáme nějakých větších změn v matchmakingu, je možné, že kvůli tomu vývojáři přizvou do hry větší počet hráčů, aby mohli nová pravidla testovat na větším vzorku. Jestliže jste se účastnili specifického víkendového beta testu, nemáte do stávající uzavřené bety automatický přístup, ale stejně tak to na vaše šance nemá žádný negativní vliv. Stačí být jen přihlášený do bety a čekat...

Další víkendový beta test, kdy se do hry pouze na víkend dostane výrazně větší množství hráčů, se chystá, ale vývojáři zatím neřekli, kdy to přesně bude. Mírně negativní zprávou pro hráče bety je fakt, že se jejich postup a na něj napojené odměny do plné hry nepřenesou. Vývojáři v FAQ dokonce uvedli, že bude možná během uzavřené bety všechny statistiky několikrát resetovat, kvůli testování. Po vydání hry tak budou všichni začínat na prvním levelu, bez ohledu na účast v uzavřené betě.

Na aktuální fázi uzavřené bety platí stejné mediální restrikce jako na předchozí fázi - tedy žádné. Hráči uzavřené bety mohou hru bez omezení streamovat, natáčet z ní videa, típat obrázky nebo psát dojmy. Jen je potřeba mít na paměti, že jde pořád o rozpracovanou testovací verzi hry, které do vydání zbývá ještě několik málo měsíců. Samotná beta náročná na HW není, Blizzard se snaží i v případě Overwatche držet laťku hardwarových nároků poměrně nízko:

Minimální hardwarové nároky (vhodné pro cca 30 fps):

Operační systém: Windows Vista/7/ 8/10 64-bit (s posledním Service Packem)
Procesor: Intel Core i3 nebo AMD Phenom X3 865
Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 460, ATI Radeon HD 4850 nebo Intel HD Graphics 4400
Paměť: 768 MB VRAM, 4 GB RAM
Pevný disk: 5 GB volného místa na disku

Doporučené hardwarové nároky (vhodné pro cca 60 fps na střední nastavení):

Operační systém: Windows Vista/7/ 8/10 64-bit (s posledním Service Packem)
Procesor: Intel Core i5 nebo AMD Phenom II X3, 2.8 GHz
Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 660 nebo ATI Radeon HD 7950
Paměť: 2 GB VRAM, 6 GB RAM
Pevný disk: 5 GB volného místa na disku

zdroj: YouTube

O finální hardwarové nároky se nejedná, požadavky se mohou ještě měnit. Těžko si ale představit, že by ty finální byly nějak výrazně odlišné. Majitelé počítačů Mac musí bohužel betu oželet, stejně jako samotnou hru - zatím. Overwatch vyjde v první fázi pouze pro Windows, PlayStation 4 a Xbox One s tím, že k Mac verzi se vývojáři snad dostanou někdy v budoucnu. S vydáním plné verze hry se počítá nejpozději do 21. června tohoto roku pro všechny tři zmíněné platformy.

Nejnovější články