Ti si na pomoc vzali designéra původního módu IceFroga, který zastává názor, že Dota by v základu měla zůstat identická. Proto se nezmění počet creepů, kteří se v pravidelných vlnách spawnují v obou základnách, ani způsob práce s předměty nebo vybavením hrdiny, ba dokonce ve hře nepřibude ani singleplayerová kampaň. Těšit se můžete i na většinu hrdinů z původní hry, takže se nabízí otázka: co se tady vlastně změní? Zdánlivě málo a přesto mnoho - čtěte dál.
Pět na pět
Klíčovým módem Dota 2 má být mód pět na pět, jemuž bude přízpůsobená i většina map, byť ty si užijete třeba i v zápasech třech proti třem. Protože už v současné době existuje spousta renomovaných turnajů, autoři chtějí své vlastní soutěže pořádat souběžně a zároveň podporovat i ligy pořádané třetí stranou - byť třeba jen implentací jednoduššího interface pro organizování a pořádání soutěžních klání.
Valve kladou velký důraz také na infrastrukturu hry, vizuální podání i asistenci nováčkům, kteří s Dotou zatím nemají žádné zkušenosti. Proto se můžete těšit na důkladné sledování statistik, sofistikovaný systém replayů, chytrý matchmaking pro párování stejně zkušených hráčů nebo lepší integraci hry do komunitních služeb.
Mistr a učedník
Spoustu času prý vývojáři investovali do balancování jednotlivých postav, přiřazování magických schopností jednotlivým hrdinům nebo budování vztahů, které mezi sebou budou mít jednotlivé charaktery v herním světě. Projeví se to třeba na hláškách, které si (tentokrát již plně namluvení) hrdinové vymění na bojišti.
Zvlášť zajímavě zní ale plánovaný systém "učedníků", kdy se jeden vyzrálý hráč bude moci chopit naprostého nováčka a vytrénovat ho třeba až ve svého budoucího spojence. Kdo z veteránů tuhle chvályhodnou službu podstoupí, bude herním systémem nějak odměněn - a kdo by to chtěl zneužít k zlomyslnému "prznění" nováčků, dostane se mu prý zaslouženého trestu. Co na to říkáte?
Dota 2 vyjde koncem roku 2011 pro PC a Mac OS X.