Capcom vrátí do Resident Evil 6 klasické zombíky
zdroj: tisková zpráva

Capcom vrátí do Resident Evil 6 klasické zombíky

27. 7. 2012 18:40 | Preview | autor: Adam Homola |

Zombíci jsou vděčné téma. A zřejmě jsou u vývojářů populární i z technických důvodů. Ne že bych byl zrovna programátor umělé inteligence, ale jakmile vás typický zombík uvidí, jednoduše se k vám rozběhne/rozejde a hotovo. Neřeší krytí, obcházení, finty. Prostě jde. Netřeba tak řešit složitou umělou inteligenci. S celou sérií Resident Evil jsou zombíci spojení od počátku a patří k ní stejně, jako ke Kratovi hněv a násilí. Bez toho to prostě nejde. A tak i přesto, že se Capcom občas od klasických zombíků v některých dílech trochu odklonil (Ganados v Resident Evil 4 nebo Ooze v Resident Evil: Revelations), v Resident Evil 6 se vrátí ke starým dobrým zombíkům. Jenže ti se za tu dobu naučili pár nových triků.

V první řadě ale odpovězme na hlavní otázku - proč vůbec tahat zpátky tradiční zombíky a nezkusit nějakou jinou variantu nemrtvých, případně něco úplně nového? Inu, je to jednoduché, jak facka: “Vrátili jsme zombíky do hry proto, že jsou populární. Všichni je milují, proto jsou zpátky. Naslouchali jsme názorům hráčů na Resident Evil 4 a Resident Evil 5. Tam klasičtí zombíci nebyli a lidé je chtěli,” řekl v rozhovoru pro Siliconeru výkonný producent hry Hiroyuki Kobayashi. Tak tady to máte, bílé na černém. Prostě jste je chtěli zpátky.

Hned na to ale Kobayashi dodal, že v Resident Evil 6 nebudou zombíci tak úplně tradiční, jak jste na ně zvyklí z jiných her, nebo ze starších dílů Resident Evil. Takového toho typického zombíka si asi většina lidí představí tak, že nic moc nedělá, buď se jen někde plahočí, postává, nebo žere něčí mozek. Takový pouliční flákač. Jakmile vás uvidí, pomalu se vydá vaším směrem a jde po vás. To byla ta klasika. Pak byly tací, co se za vámi dokonce rozeběhli a byli i jinak docela aktivní. Resident Evil 6 bude mít svým způsobem oboje, plus k tomu přidá ještě zbraně.

Zombíci v RE6 totiž budou docela pasivní a budou si hledět svého. Jakmile je ale vyrušíte nebo vás postřehnou, vydají se vaším směrem. Ne snad, že by k vám sprintovali jako na olympiádě, ale mají mít podle tvůrců určité návaly “energie,” díky kterým na vás mohou i vyskočit nebo se na vás z ničeho nic nečekaně rychle vrhnou a budou si chtít kousnout. Kdo by nechtěl, do čerstvého masíčka.

K náhlým záchvatům energie si přidejte navíc ještě umění používat zbraně. Producent Hirabayashi prozradil, že to není o tom, že by snad zombíci měli cíleně používat zbraně. Přeci jen to nejsou vojáci, ale zombíci. Tvrdí ale, že to má být ve hře odůvodněno tím, že to byli kdysi normální lidé, kteří uměli zbraně a ostatní předměty používat a ten um jim někde “v zadu v hlavě” zůstal i po transformaci na zombie. Takže až v Resident Evil 6 uvidíte zombíka, jak si to štráduje k opodál ležící brokovnici, nekoukejte a jednejte. Jinak bude jednat on.

Nejnovější články