
Vhod totiž tato zbraň přijde třeba při řešení některých puzzlů, např. když Totec svoji zbraň zabodne do stěny a pomůže tak hrdince, aby na ní skočila a odrazila se tak, že dosáhne na předtím nedostupnou plošinku umístěnou vysoko na stěně. A aby to bylo takříkajíc "fifty-fifty", samotná hrdinka bude pro změnu vybavena přitahovacím hákem přesně jako z Just Cause 2. Po jeho vystřelení a uchycení se totiž Lara bude moci přitáhnout víceméně k jakémukoliv předmětu.
Další inspiraci lze zase číst z nedávného celshadovaného Prince of Persia, protože i zde v Laře si bude dvojice hrdinů pomáhat při náročných skocích a ve vzduchu se odrážet jeden od druhého. Jednou májský hodnostář vystrčí svůj štít vysoko nad hlavu, Lara mu na něj skočí a odrazí se od něj ještě výš - a jindy zase hrdinka někam vystřelí svůj hák, po němž pak Totec téměř provazolezeckou chůzí přejde na druhou stranu. Což, jak dodávají autoři z Crystal Dynamics, samozřejmě zdaleka nejsou všechny možné způsoby, jak tyto předměty ve hře použijete.



první obrázky z minulého týdne
Na svém putování za magickým artefaktem jménem Zrcadlo kouře také narazíte na spoustu májských hrobek. Ty mají sloužit pro malé oddechnutí a proto se autoři zařekli, že uvnitř se bojovat zásadně nebude - to aby se vyhli stereotypu. Pod zemí tedy budete řešit nejrůznější puzzly a především vypínat nastražené pasti, které důmyslností leckdy předčí i opatření známá z egyptských pyramid. Podobně jako třeba v LEGO: Star Wars je však budete schopní deaktivovat výhradně a pouze, zapojíte-li do této akce obě hlavní postavy.
V tuto chvíli je asi vhodné připomenout, že celou hru si budete moci užít buďto v singleplayeru, kde se počítačová AI ujme druhé postavy Toteca anebo s živým spoluhráčem kooperativně po lokální síti nebo online. Samozřejmostí je, že když se váš kamarád odpojí, umělá inteligence okamžitě zastane jeho roli - a v případě přidání dalšího hráče mu ji zase kdykoliv přenechá. Po této stránce tedy nic nového.



Jak jste asi sami vyčetli z okolních screenshotů, Guardian of Light nebude oplývat na dnešní poměry nikterak excelentní grafikou. Je to kvůli použití enginu z Tomb Raider: Underworld. Zahraniční novináři ji ale v rámci daných omezení (stahovatelný titul) a cílení hry na platformy Xbox Live Arcade a PlayStation Network přesto chválí: třeba bujná vegetace pralesa se má věrohodně houpat ve větru a reagovat na to, když si skrze ní budete klestit cestu.
Lara Croft and the Guardian of Light vyjde v létě pro PC, Xbox Live a PlayStation Network, a bude stát ekvivalent 15 dolarů. Tvůrci zdůrazňují, že tato hra NENÍ Tomb Raiderem 9, nýbrž jen odbočkou - více v našich článcích:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Odhalení Lara Croft and Guardian of Light [5.3.2010 19:19 - levis]
zdroj: Gamespot