Vychází LEVEL 235 s plnou hrou Gemini Rue v češtině
zdroj: tisková zpráva

Vychází LEVEL 235 s plnou hrou Gemini Rue v češtině

18. 10. 2013 17:30 | Komerční sdělení / PR | autor: Inzerce |

Už jste se dostatečně nabažili pohledem na obálku Levelu 235? Výborně. Pochvalte ji na dálku Memorymu, ať se může poplácat po svých rachitických rukách kovaného grafika, a hned poté se můžete pustit do následujícího textu, který představuje to nejzajímavější, co LEVEL 235 nabízí ke čtení. A k hraní, samozřejmě.

Po dvojici ryze akčních her v minulých dvou číslech jsme se tentokrát rozhodli zvolnit tempo, a jako plnou hru vám nabízíme báječnou adventuru Gemini Rue ve verzi bez DRM. Jak se dozvíte z dobové textové recenze od Martina a videorecenze od Lukáše, Gemini Rue je dílem nadaného mladíka Joshuy Nuernbergera, které vás dostane nejenom svěžím přístupem k adventurnímu žánru, ale zejména skvělou atmosférou (cítíte toho Blade Runnera taky?) a dobře napsaným příběhem i dialogy. Gemini Rue je naše srdcovka, a jako takové jsme ji tedy věnovali nadstandardní péči v podobě překladu do češtiny od Lukáše Grygara. Hra se naší mateřštině poměrně vzpouzela, tudíž je možné, že potkáte nějaké chybky – nestyďte se nám je ohlásit, jsme připravení překlad v případě potřeby ještě doladit. Vyznavači příběhů ve hrách si na Gemini Rue vyloženě smlsnou. A pro vás ostatní je tu vedle plné hry taková nenápadná věc – papírový LEVEL 235. Co v něm najdete?

Obálka v barvách hry Beyond: Two Souls není opodstatněná pouze recenzí a naším estetickým záměrem, ale zejména tematickým článkem od Martina Bacha. Zabývá se v něm evolucí podoby příběhu ve hrách, všemožnými způsoby jeho vyprávění, a v neposlední řadě i budoucností. Jakým způsobem budou tvůrci příběh ve hrách podávat v následujících letech? Čeká nás něco zajímavého a převratně nového, nebo se ještě dlouho nezbavíme příběhu podávaného v tradičních dialozích či animačkách? Zeptejte se článku Cesta k příběhu a uvidíte, jak vám odpoví.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

S velkým množstvím detailních a upřímných odpovědí se zcela jistě setkáte také v rozhovoru s Felixem Leyendeckerem, který se jako jeden z šéfů přes grafiku podílel na vývoji všech Crysis her. Felix tedy dělá v Cryteku a Pavlovi se z něj během rozhovoru o technologických i organizačních aspektech vývoje graficky náročných her podařilo dostat tunu zajímavých odpovědí. Například se dozvíte, co se v Cryteku dělá s vývojáři, když je málo času a hodně práce.

Na obálce je možná artwork z Beyond, ale nechybělo málo, a LEVEL 235 se na vás zubil na stáncích s grafikou z Hearthstone. Karetní hra od Blizzardu momentálně hýbe světem, což neuniklo Alešovi, který se Hearthstonem nechal pohltit a sepsal o tom rozsáhlé téma. Abychom ale celou tu mánii ohledně Hearthstone zasadili do kontextu, vysekl pro vás Lukáš obecnější ohlédnutí za módou sběratelských karetních her.

V článku s titulkem Vader v rukávu se dozvíte, kde se vlastně fenomén kartiček vzal, jak migroval do počítačových her, a jak to s ním vlastně z pohledu veterána dopadlo. Kdyby vám to ještě pořád nestačilo, můžete si přečíst recenze karetních her Card Hunter a Ironclad Tactics od Pavla Dobrovského a Michala Rybky. Když tohle všechno zkonzumujete, budete z toho zákonitě celí kartičkoví, ale když vydržíte s Levelem v ruce, čeká na vás spousta dalších zajímavých článků.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Honza Olejník se s vámi podělí o své zážitky z hraní Grand Theft Auto Online, které prý zahrnují i cosi jako společné foto ve vaně s několika dalšími hráči. Netušíme, jestli šlo o společnou koupačku virtuální nebo reálnou, ale nevadí. Stoprocentně virtuálně nereálná je ale zápletka Beyond: Two Souls, nejnovější hry Davida Cage z Quantic Dream, kterou si v recenzi vzal do parády Martin.

Honza Horčík se v Rise of Venice stal na chvilenku bezskrupulózním obchodníkem, zatímco Kuba Kovář se díky recenzi Shadow Warrior proměnil na zkušeného zabijáka démonů. Nemá cenu vypisovat zde všechny recenze, když je najdete rozepsané na level.cz. Dovolím si ale upozornit ještě na recenzi náladové hry Rain pro PS3, remaku The Legend of Zelda: The Wind Waker HD, a překvapivě zábavné RPG plošinovky Volgarr the Viking. Stojí pár šupů na GoG.com a zábavy nabízí opravdu kopec. Jinak se ale nedá říci, že by uplynulý měsíc byl bohatý na kdovíjak zajímavé hry. V příštím čísle si s recenzemi užijete mnohem více srandy, kterou vám v Levelu aktuálním zprostředkovávají zejména tematické články.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Honza Švelch se v článku Glitch: digitální šotek zabývá fenoménem chtěných i nechtěných chyb či bugů ve hrách, které způsobují různé vtipné i obskurní situace, ale někdy fungují i jako regulérní herní prvky. Michal Rybka zase zabrousil do historie strategických her a fundovaně vám v článku Umění válečné hry povykládá o tom, jak počítačové hry využívají reálné vojenské taktiky.

Honza Olejník se probral historií „divných“ her, aby vám na celé řadě konkrétních příkladů mimo jiné ukázal, že co je divné pro Evropana, je docela nudné a obyčejné pro Japonce. A naopak, samozřejmě. Pokud vás fascinují různé německé simulátory popelářů, čističů silnic a tak dále, bude vás téma rozhodně bavit. Anebo vám snad přijde normální arkádová hra, kde strkáte napodobeninu hlavně pušky do napodobeniny zadnice? Tak vidíte.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Od docela vtipné tématiky vás pak Martin vrátí nohama na zem a popíše vzestup a pád české firmy Centauri. O své vzpomínky na její fungování se podělil Mirek Papež, ale aby to celé nevyznělo negativně, dozvíte se v článku mimo jiné, že adventura Memento Mori 2 brzy vyjde na Steamu. Centauri už to z hrobu nevytáhne, ale třeba pak bude mít Mirek Papež a spol. nač v dobrém vzpomínat.

Dobré a pozitivní jsou vzpomínky na hry, které v retro sekci předkládá očím zvědavých čtenářů Pavel Dobrovský. Příběh vzniku hororové adventury Sanitarium vás možná donutí si ji koupit a zahrát, což platí ve stejné míře o vzpomínce na Flashback: The Quest for Identity od Delphine Software. Dramatický osud rodiny Sirotků, která utekla před komunisty z Československa, a její členové stáli u vzniku série Wizardry nebo Jagged Alliance, vám zase ukáže, jak mohou být lidské osudy zamotané a plné nečekaných událostí.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

S ohledem na blížící se start nové generace konzolí si určitě rádi v článku od Michala Rybky přečtete, jaké těžkosti jsou spojené s uvedením nového hardwaru na trh, a které herní mašinky zmizely nadobro z trhu kvůli nezvládnutému rozletu z hnízda. A protože technologická rubrika se tentokrát obešla bez testu konkrétního hardwaru, doporučíme vám ještě exkurzi Honzy Olejníka do světa virtuální reality, která pokrývá jak počátky tohoto fenoménu, tak její současnost v podobě brýlí Oculus Rift.

Jako řeka se celým Levelem 235 vinou komentáře od vám dobře známých osobností včetně Lukáše Macury, Dana Vávry, Michala Rybky, Honzy Herodese či Radka Friedricha, přičemž zcela výjimečně vás výslovně upozorníme i na rubriku Čtenář měsíce, aniž bychom říkali proč.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

A protože o zbrusu nové možnosti pořídit si Level v elektronické podobě, kterou jsme spustili společně s číslem 235, se více dozvíte v samostatném článku, tak už se pro tentokrát rozloučíme. Podrobný obsah Levelu 235 najdete na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a redakci Levelu, ale rovněž si zde můžete aktivovat plnou hru, jak se dozvíte na straně 11. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Snad se vám LEVEL 235 bude líbit. My už se každopádně třeseme nedočkavostí na vaše reakce a připomínky.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nejnovější články