Po roce a po dni
Tak už je to rok! Už rok se neustále učíme jak vydávat LEVEL na vlastní pěst. Už rok nejsme jenom redaktoři, ale i vydavatelé, obchodníci, produkční a účetní. Už rok vytváříme LEVEL doslova na koleni, po večerech, o víkendech a vůbec ve volném čase, o který připravujeme naše přítelkyně, manželky, děti a psy (hlavně ty psy!). A už rok nám postupně dochází, že děláme tak trochu bláznivou věc.
LEVEL se ale oproti všem předpokladům a předpovědím škarohlídů stále drží a i přes polní podmínky vychází pravidelně a včas. Nepopíráme, že jsme zažili i perné chvilky – některá čísla se neprodávala úplně skvěle, shánění digitálních verzí her také nebylo bez problémů a řada věcí se ukázala být obecně o dost složitější, než jsme si původně mysleli.
Vždycky jste tu byli ale vy, naši věrní čtenáři, kdo nás pozitivními ohlasy a nadšením znovu nabil energií. Moc vám za to děkujeme a zároveň vyzýváme – říkejte o Levelu svým známým, doporučujte jej, pište o něm na Facebook nebo na Twitter a vůbec dejte všemožně světu vědět, že i v dnešní době má čtení papírového časopisu smysl. V naší situaci totiž nikdy nebudeme mít definitivně vyhráno a LEVEL vás potřebuje skutečně každý měsíc. Ale dost burcování, pojďme se podívat na to, co se vám dostane do rukou ve chvíli, kdy si koupíte zbrusu nový LEVEL 242.
zdroj:
tisková zpráva
Kdo platí hry zdarma?
Free to play je zaklínadlo, kterým se dnes ohání kde kdo. Herní vývojáři, analytici, ale i samotní hráči se dělí na dvě nesmiřitelné skupiny. Jedna vidí ve F2P budoucnost a druhá zkázu herního průmyslu. V Levelu 242 se fenoménu free to play věnujeme nejen v rozsáhlém článku Ondry Šváry, ale i v komentářích. Své si k tématu řekne Dan Vávra v Jámě pekel a navíc i herní designérka Eva Grillová, která rozebere free to play na příkladu RollerCoaster Tyccon 4.
Pokud ale čtete Level, nemusíte se podobných free to play praktik bát. Hry, které přikládáme k časopisu, jsou totiž opravdu zdarma. A v tomto čísle jsou rovnou dvě!
Overlord je akční adventura s prvky taktiky a RPG, která nás svým originálním humorem i zpracováním oslovila už v roce 2007, kdy ji vývojáři z firmy Triumph vypustili do světa. I proto jsme rádi, že vám můžeme v Levelu 241 nabídnout nejen první díl i s datadiskem Raising Hell, ale i stejně vtipný, ale o něco taktičtější Overlord II. Určitě se do obou her pusťte, už jen kvůli zábavnému multiplayeru a svéráznému humoru.
Války dívčí i jiné
Obálce Levelu 242 vévodí nápis Dívčí válka, který uvnitř časopiu uvozuje titulní téma o herním feminismu a vůbec roli žen ve hrách. Článek samozřejmě sepsala naše vrchní redakční feministka Lukáš Grygar. Ale nebojte se, nečeká vás žádná agitka! Lukáš se na téma podíval ze všech stran a jsme si jisti, že řada jeho postřehů trefila hřebíček na hlavičku.
Vedle válek dívčích ale v Levelu 242 přijde řeč i na války skutečné. Právě v nich je totiž aktivní organizace Supply Drop, která se snaží zásobovat vojáky ve válečných konfliktech hrami a herními konzolemi. A překvapivě se jim to daří.
Tématu hraní vojáků v akci jsme se v Levelu už jednou věnovali, i tentokrát se ale dozvíte mnoho nových zajímavostí. Věděli jste třeba, že česká Arma nebo oceňovaná střílečka Spec Ops: The Line nepatří u amerických vojáků mezi extra oblíbené tituly? V novém Levelu se dozvíte proč.
Křehké vývojářské duše
Hry jako Amnesia nebo Penumbra stojí za renesancí herních hororů jako žánru. Zasadil se o to z velké části i Thomas Grip. Šéf švédského studia Frictional Games se proto stal dalším objektem našeho pravidelného rozhovoru. V osmistránkovém povídání z něj Pavel dostal, co si myslí o budoucnosti hororu, ale prozradil též své inspirační zdroje a pohovořil o chystané novince SOMA nebo o přínosu nových technologií v čele s Oculus Rift.
Vývojářům se ale věnujeme i v tradiční rubrice Dílna, kde se v hlavním článku tentokrát neobjevují vývojáři z České republiky - namísto nich se o svém herním osudu rozpovídá Australan Alexander Bruce, tvůrce oceňované logické hry Antichamber. A jak uvidíte sami, udělat podobnou hru v jednom člověku není jen tak. Bruce sám prohlašuje, že něco podobného by už nechtěl nikdy zažít.
Staré i nové hry
Vedle Child of Light, která zdobí obálku, v Levelu 242 recenzujeme další aktuální tituly včetně druhé epizody Broken Sword 5, RPG Bound by Flame, arkádových závodů Mario Kart 8, strategie Wargame: Red Dragon nebo české adventury Memento Mori 2, která konečně vyšla na Steamu.
Velmi zajímavé čtení tento měsíc přináší i rubrika Retro. Náš retronaut Pavel Dobrovský se v ní rozhodl prozkoumat legendární plošinovku Prehistorik a vedle ní vás seznámí i s příběhem vývoje slavných Asteroids.
Michal Rybka pak ze své Nory vyhrabal Atari 400/800 a v neposlední řadě se můžete těšit i na tradičně vynikající článek Jardy Švelcha o historii hraní v ČSSR. Tentokrát si na své přijdou všichni, kdo si vzpomínají na hackerské hry typu Podraz 3 Františka Fuky.
LEVEL vychází i v elektronické verzi!
Už před mnoha a mnoha čísly jsme začali LEVEL vydávat vedle papírové i v elektronické verzi. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Je však třeba zdůraznit, že s koupí papírového Levelu automaticky získáváte i jeho elektronickou verzi.
Elektronický Level si samozřejmě můžete koupit samostatně, nezávisle na verzi papírové. Pak vás jedno číslo vyjde o 20 Kč levněji, což samozřejmě platí i o případném předplatném elektronického Levelu. Prostřednictvím aplikací Publero nebo Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.
Podrobný obsah Levelu 242 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Rovněž si zde můžete aktivovat plnou hru. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.
Snad se vám LEVEL 242 bude líbit. My už se každopádně třeseme nedočkavostí na vaše reakce, postřehy a připomínky.