Ve vesmíru musíte přežít, ale můžete i zbohatnout, tvrdí dobrodružná hra Astroneer

Windows

- Oznámení autor: Adam Homola Komentáře: 0

Moderní vlnu prozkoumávání vesmíru, kterou podporují nejen některé filmy ale také hry, přiživí čerstvě oznámený projekt od studia System Era. Jejich prvotina se jmenuje Astroneer a jde o vesmírný explorativní survival s velkým důrazem na objevování nepoznaného a na eventuální zbohatnutí. Díky nečekanému a náhlému vývoji technologie pro rychlé cestování vesmírem na obrovské vzdálenosti se lidstvo nebálo a vydalo se za hranice Země.

Stejně jako kdysi v době zlaté horečky, i teď se hrnuly vlny a vlny dobrodruhů za novou příležitostí. Chtěli hledat štěstí ve vzdálených koutech galaxie. Říká se jim astroneeři a jedním z nich jste i vy. Vaším cílem je najít si nějakou planetu, nebo i planety, které vám změní život. Na kterých objevíte něco, co jde zpeněžit. Planet a asteroidů je ve hře hromada a všechny jsou procedurálně generované, unikátní a mají své výhody, nevýhody a specifika, která musíte brát v potaz, pokud chcete přežít.

Jednou narazíte na gigantický komplex velkých podzemních tunelů a kdo ví, kam vás až dovedou a co se skrývá na konci? Jindy zase budete budovat průmyslovou základnu na holé planině a kochat se nádherně pustým horizontem. Někdy objevíte vzácné artefakty, jindy zase cenné materiály a postupně tak hromadíte bohatství, až se z vás stane hvězdobaron. Jenže pozor, ne všechno je takové jaké se zdá být a postupem času objevíte několik podivných věcí, na mysl vám vyvstanou různé otázky a odhalíte i nějaké to tajemství.

Terén všech planet a asteroidů můžete dle libosti deformovat a objevit tak důležité suroviny. Jenže k přežití nebudou stačit jen nástroje a možnost měnit povrch planet k obrazu svému. Stejně důležitý bude i důvtip a vynalézavost, jinak se se zlou potážete. Pořád jste totiž v nehostinném a nekompromisním vesmíru, kde jen tak nepřežijete. Veškerou vaši výbavu lze upravit dle potřeby a to jak kosmeticky, tak funkčně.

Astroneer zdroj: tisková zpráva

Dle slov tvůrců je Astroneer inspirovaná mnohem více reálným vesmírným programem, Apollem a SpaceX, než třeba Star Wars. Hra je nyní ve fázi, kdy ji mohou vývojáři prezentovat, ale na blogu jasně upozorňují že jim zbývá pořád kupa práce. Nejdřív si tenhle kousek zahrajeme v prvních měsících příštího roku, kdy se Astroneer objeví na Steamu v programu early access.

První verze hry se má soustředit na explorativní sandbox a na omezený multiplayer v podobě kooperativního hraní s přáteli. Postupem času se rozšíří jak mechaniky, tak multiplayerové možnosti, přidá se příběh apod. Na oficiálním webu hry toho zatím o mnoho víc nenajdete, ale třeba vás na blížící se vesmírné dobrodružství naláká přiložený trailer, nebo krásné obrázky.

Tagy: vesmírný survival sandbox 3rd person third person