V pravěké akci Far Cry Primal budete bojovat s přírodou i konkurenčními kmeny
zdroj: tisková zpráva

V pravěké akci Far Cry Primal budete bojovat s přírodou i konkurenčními kmeny

7. 10. 2015 10:26 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

I když vím, že Ubisoft asi využije hodně systémů z Far Cry 4, nejspíš včetně obsazování základen (táborů), i když vím, že se základ hry příliš nezmění, stejně mám z Far Cry Primal radost. Včerejší tamtamy se nemýlily a Ubisoft skutečně chystá odbočku v sérii Far Cry, která se vydá do pravěku, přesněji do roku 10 000 př.n.l., kdy paleolit začal v některých místech uvolňovat prostor mezolitu. S trochou scenáristických kliček ale ještě stihneme mamuty, šavlozubé tygry a možná přijde i Kopčem (i když ten byl tou dobou už mrtvý).

Primal zřejmě nebude produkčně menši odbočka ve stylu Far Cry 3: Blood Dragon. Na hře totiž pracují studia Ubisoft Montréal, Toronto, Šanghaj a Kyjev a cena bude odpovídat standardům plnohodnotného AAA titulu. Tvůrci z Ubisoft Toronto naposledy pracovali na Rainbow 6: Patriots, ale po zrušení tohoto projektu se přesunuli právě k vývoji Far Cry Primal.

Děj hry se soustředí na Takkara, zkušeného lovce, jehož kmen pobil kmen jiný, a on jediný přežil. Vysílený a bez zbraní přichází do země Oros, což je údolí, ve kterém po roztátí ledovce (končí doba ledová) vzniklo speciální mikroklima, díky kterému ještě přežívají mamuti a velcí predátoři, s nimiž už se s nástupem mezolitu nesetkáme. Takkara zde zjevně adoptuje nějaký kmen a v jeho řadách se pokusí přežít a bude bojovat proti přírodě i ostatním lidem.

zdroj: Archiv

Přežití bude jedním z hlavních motivů hry. Ať už půjde o lov zvířat, obranu před nimi, nebo boj s nepřátelskými kmeny, Takkar bude muset využívat posbírané materiály z přírody k výrobě a vylepšování předmětů. V boji s ostatními kmeny se sice musíte snažit obsadit celý Oros (tuším podobnou mechaniku s obsazováním jednotlivých lokací jejich dobytím jako ve čtyřce), ale boj s přírodou by měl představovat rovnocennou složku.

Jak se dozvíte z videa, ve hře je několik druhů oštěpů, palic a luků, takže vás tvůrci neochudí o radost z nalézání a výroby nových zbraní. Jen budu vážně naštvaný, pokud tu nebude vrhač oštěpů. Cyklus noci a dne zajistí i změnu v chování zvířat. Ve dne bude aktivní hlavně kořist v podobě býložravců, v noci bude aktivní kořist v podobě... vás.

Predátory budou zastupovat šelmy a možná i ostatní kmeny. Líbí se mi ale, že se tvůrci rozhodli jít cestou využití fiktivního jazyka a nezvolili pro mnohé možná schůdnější formu angličtiny, která by z úst paleolitického lovce zněla opravdu podivně. Mimochodem, Takkara dabuje Elias Toufexis alias Adam Jensen z Deus Ex: Human Revolution.

Těším se na Far Cry Primal víc než na kteroukoliv hru v sérii a může za to něco tak prostého a přesto působivého – změna prostředí. S ní totiž přichází na řadu i jiný arzenál, který nutně bude vyžadovat jinou taktiku. Pravěk je ve hrách stále pole nepříliš zorané, a i když zde bude tuna „básnické licence,“ pořád jde o zdánlivě originální kousek. PS4 a Xbox One verze hry vyjdou 23. února 2016, PC verze by měla dorazit o měsíc později v březnu.

zdroj: Archiv

Nejnovější články