Primal zřejmě nebude produkčně menši odbočka ve stylu Far Cry 3: Blood Dragon. Na hře totiž pracují studia Ubisoft Montréal, Toronto, Šanghaj a Kyjev a cena bude odpovídat standardům plnohodnotného AAA titulu. Tvůrci z Ubisoft Toronto naposledy pracovali na Rainbow 6: Patriots, ale po zrušení tohoto projektu se přesunuli právě k vývoji Far Cry Primal.
Děj hry se soustředí na Takkara, zkušeného lovce, jehož kmen pobil kmen jiný, a on jediný přežil. Vysílený a bez zbraní přichází do země Oros, což je údolí, ve kterém po roztátí ledovce (končí doba ledová) vzniklo speciální mikroklima, díky kterému ještě přežívají mamuti a velcí predátoři, s nimiž už se s nástupem mezolitu nesetkáme. Takkara zde zjevně adoptuje nějaký kmen a v jeho řadách se pokusí přežít a bude bojovat proti přírodě i ostatním lidem.
zdroj: Archiv
Přežití bude jedním z hlavních motivů hry. Ať už půjde o lov zvířat, obranu před nimi, nebo boj s nepřátelskými kmeny, Takkar bude muset využívat posbírané materiály z přírody k výrobě a vylepšování předmětů. V boji s ostatními kmeny se sice musíte snažit obsadit celý Oros (tuším podobnou mechaniku s obsazováním jednotlivých lokací jejich dobytím jako ve čtyřce), ale boj s přírodou by měl představovat rovnocennou složku.
Jak se dozvíte z videa, ve hře je několik druhů oštěpů, palic a luků, takže vás tvůrci neochudí o radost z nalézání a výroby nových zbraní. Jen budu vážně naštvaný, pokud tu nebude vrhač oštěpů. Cyklus noci a dne zajistí i změnu v chování zvířat. Ve dne bude aktivní hlavně kořist v podobě býložravců, v noci bude aktivní kořist v podobě... vás.
Predátory budou zastupovat šelmy a možná i ostatní kmeny. Líbí se mi ale, že se tvůrci rozhodli jít cestou využití fiktivního jazyka a nezvolili pro mnohé možná schůdnější formu angličtiny, která by z úst paleolitického lovce zněla opravdu podivně. Mimochodem, Takkara dabuje Elias Toufexis alias Adam Jensen z Deus Ex: Human Revolution.
Těším se na Far Cry Primal víc než na kteroukoliv hru v sérii a může za to něco tak prostého a přesto působivého – změna prostředí. S ní totiž přichází na řadu i jiný arzenál, který nutně bude vyžadovat jinou taktiku. Pravěk je ve hrách stále pole nepříliš zorané, a i když zde bude tuna „básnické licence,“ pořád jde o zdánlivě originální kousek. PS4 a Xbox One verze hry vyjdou 23. února 2016, PC verze by měla dorazit o měsíc později v březnu.
zdroj: Archiv