Tvůrci Total War oznamují Alien: Isolation - boj s vetřelcem se obejde bez střílení
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Total War oznamují Alien: Isolation - boj s vetřelcem se obejde bez střílení

7. 1. 2014 18:10 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Dnešní čachry se zveřejněním či nezveřejněním informací o survival hororu Alien: Isolation měly jeden pádný důvod: Sega dnes společně s vývojáři z Creative Assembly chtěli hru představit, což také promptně učinili, když spustili oficiální stránky, kde zveřejnili první trailer, k tomu zároveň vydali vývojářský deníček a pustily do světa i nové obrázky a snůšku informací.

Vykopnout lze rovnou potvrzením, že Alien: Isolation k radosti každého fanouška Vetřelce nebude střílečka, ale boj o přežití. Jeho součástí je snaha vyhnout se všem nepřátelům včetně jednoho jediného vetřelce, a dále pak sbírání důležitých zdrojů a výroba předmětů, s jejichž pomocí byste se měli pokusit o přežití v prostředí odstavené obchodní stanice Sevastopol. Pořád platí, že bojovat o kejhák budete v roli Amandy, dcery filmové hrdinky Ellen Ripleyové, jejíž zmizení vlastně budete prověřovat a vyšetřovat. Co tam mají tvůrci série Total War dále?

Alien: Isolation vyjde na PC, PS4, Xbox One, PS3 a X360 koncem roku 2014, což znamená 35 let od uvedení kultovního snímku Vetřelec režiséra Ridley Scotta. Tím ale přísun informací nekončí. Jak uvádí kolegové z CVG, kteří viděli v prosinci minulého roku hru v pohybu, centrálním motivem bude hra na schovávanou mezi Amandou a vetřelcem, jehož chování má řídit reaktivní AI. Vetřelec se bude snažit Amandu překvapit a dostat co nejrychleji, aby na něj nestihla vymyslet past. AI vetřelce se má proto přizpůsobovat chování Amandy a hráče, který ovládá její kroky.

...

Zbraní, které může Amanda použít, je buď málo, nebo nejsou žádné. Vlastně by mělo platit, že co si nevyrobí, s tím nemůže počítat. Ostatně, obchodní stanice je vyřazená a v podstatě opuštěná. Hlavní důraz je proto kladen na užití smyslů, což platí pro vetřelce i Amandu. AI vetřelce bude schopná odhalit vaše chování podle zvuků, užití baterky atd. To samé ale platí i pro Amandu, tedy pro vás. Jak je uvedeno v preview na CVG, někdy bude tím správným řešením situace nedělat nic a modlit se za přežití. To beru.

Aby to nevypadalo, že na celém Sevastopolu existuje pouze Amanda a vetřelec, je třeba dodat, že tisková zpráva zmiňuje i panikařící populaci, což může znamenat cokoli. Vojáci, přežívající obyvatelé... A jak se vlastně Amanda zapojí do honu za informacemi o zmizení své matky Ellen? Dostane echo od člověka zevnitř, že se černá skříňka ze zmizelé lodi s Ellen objevila na Sevastopolu. Zvědavost tedy Amandu zavede na Sevastopol, kde už na ni čeká kyselinu slintající drobeček.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Za sebe bych jen obtížně hledal na konceptu Alien: Isolation nějaké nedostatky. Absence zbraní a obecně frenetické akce je, promiňte mi to zaujetí, přímo boží. Minimálně na papíře. A první záběry z traileru budí husí kůži svým survival stylem. Samozřejmě se nabízí celá řada pochybností, které mě v tuhle chvíli napadají.

Třeba, mohou tvůrci strategické série s minimem zkušeností s jinými žánry vystřihnout hned napoprvé něco tak strašlivě obtížného jako survival horor podle značky, co byla jinými vývojáři konstantně znásilňována? Doufám, že to svedou a jejich snaha nedopadne jako v případně Viking: Battle of Asgard – tento pokus o kombinaci akce, RPG a strategie, jakkoli mám vlastně tu hru docela rád, nedopadl úplně světoborně.

Předpokládám, že se z tohoto projektu tvůrci poučili. Ostatně, na Alien: Isolation už makají celé tři roky. Pokud by šel projekt do kopru, Sega by jej snad po zkušenostech z Alien hrou od Gearboxu dávno zařízla. Nestalo se, někdo v Sega tedy musí snaze lidí z Creative Assembly věřit.

...

Rozhodně se podívejte i na vývojářský deníček o Alien: Isolation. V zásadě opakuje informace uvedené v tomto textu, ale nabízí bonusově pohled na artworky, nové scény ze hry a hlavně dále ilustruje atmosféru, o jejíž navození se vývojáři snaží. Zatím tedy úspěšně, pokud chcete znát můj názor.

P.S. Jak se tvůrci z Creative Assembly vyjádřili pro CVG, nebrání se v případě PC verze hry ani možné podpoře vrituální reality v podání Oculus Rift. Nedokážu si představit, že bych se k něčemu podobnému dobrovolně propůjčil, protože strachu, děsu a lekaček unesu jen určitou míru, ale proti gustu...

Nejnovější články