Za Alien: Isolation bude opravdu stát Creative Assembly, jak se už delší dobu ví. Příběh se bude točit kolem Amandy, dcery Ellen Ripleyové, patnáct let po událostech prvního Vetřelce. Právě ve šlépějích prvního Vetřelce by měla kráčet i hra, jež chce být survival hororem, kde cítíte neustálý strach ze smrtelného vetřelčího nebezpečí.
Že by Alien: Isolation měl být hodně o unikátní atmosféře prvního filmu naznačuje i název v jednotném čísle (čili Vetřelec, ne Vetřelci). Jako Amanda pátrající po tajemství, které stojí za zmizením její matky, putujete „po měnícím se světě, kde jste konfrontováni jak s vyděšenou a panikařící populací, tak i s nemilosrdným vetřelcem“, dí oficiální promluva ke hře.
Vetřelec namísto vetřelců! To zní velmi nadějně. Žádné masakrování desítek monster, ale pěkně hra na kočku a na myš. Že vy budete ta myš, potvrzuje i další text: „Nedostatečně vybavená a nepřipravená Amanda musí získat všechny možné prostředky z okolí, improvizovat a používat svůj důvtip nejen aby uspěla ve své pátrací misi, ale aby přežila“.
Kromě kampaně pro jednoho hráče ve hře bude (pokud nejde jen o defaultní nastavení tabulky) i online kooperace pro 1 – 4 hráče a také multiplayer pro stejný počet hráčů. I tahle čísla by pasovala do uvažovaného (mnou vysněného) modelu. Plížit se ve třech hráčích a snažit se přežít proti jednomu vetřelci ve špatně osvětlených, stísněných prostorách, to by nebylo vůbec špatné. Dané stránky hry na Xbox Games Store jsou samozřejmě už stažené, ale samozřejmě zde zůstal důkazní materiál.
Update – Všechno jinak! Tedy ne úplně všechno. Během psaní článku se Microsoft vrhnul na zmírnění způsobených škod a prostě vyrobil hře pořádnou stránku. Nahodil přebal, několik obrázků a naopak zmizely informace o multiplayeru.