Jelikož do vydání, ke kterému dojde 24. května, chybí už jen pár týdnů, první verze Assembly Kitu bude jednodušší s tím, že postupem času bude rozšířená o další funkce. I tak ale v den vydání bude obsahovat editor databází a BOB, díky kterému půjde měnit textury, modely a animace. Znamená to, že od začátku půjde měnit vše, co se týká jednotek a armád. Později v tomto roce bude Kit rozšířen o další prvky, především pak editaci map.
Co se týče zmíněné spolupráce s modery, aktuálně na modech pro start hry pracují Magnar a Dresden, jimž pomáhají vývojáři. Trochu to připomíná spolupráci Firaxisu s týmem Long War pro XCOM 2. Magnar vyrábí Legendary Lord Starting Position Mod, který umožní měnit polohu, kde začínají legendární Lordi, aby nebyli na stejném místě jako vládci národů. Dresden pracuje na Regional Occupation Modu, který umožní, aby se v každém regionu mohla usadit každá rasa.
Tohle je skvělá zpráva nejen pro klasické příznivce modovaných Total Warů, ale i Warhammeru. Vsadím se, že nebude trvat dlouho, než se objeví totální konverze, které všechny jednotky převedou do přesné podoby jako v tabletop originálu. To, že budete mít moci i ve hře barvy, které jste své armádě pečlivě namalovali v reálu, je ale jen maličkost.
Mohou se objevit celé nové armády, třeba Kislev, případně třeba místo Vampire Counts na mapě zaberou Lizardmeni. Možnosti modů jsou obrovské a stejně tak i fakt, že na jejich tvorbě začne komunita pracovat ode dne vydání. Velmi důležitý je i první zmíněný mod se změnou startovní pozice Lordů. Umožňuje totiž kampaňovou kooperaci dvou hráčů za jednu frakci. Území frakce se rozdělí, takže nejde o jeden celek, ale oba hrajete třeba za Empire a můžete spolupracovat.
zdroj: Archiv