Neznámo jak, neznámo za kolik, ale Square Enix získala právě na True Crime: Hong Kong od Activision, ovšem jen na tento konkrétní titul, ne na celou značku True Crime. Squeenix a vývojáři z UFG tedy čeká vymýšlení zbrusu nového názvu a de facto i nové identity. Ale to je zjevně ten nejmenší problém, který na nového majitele hry čeká. Nejdříve totiž musí dokončit hru samotnou, na které tvůrci z UFG pracovali (pomalejším tempem) i po zrušení ze strany Activision - nyní se vývoj opět rozběhne na plné obrátky.
Co je možná trošku překvapivé, Activision se zjevně na prodeji hry podílel, jak vyplývá z vyjádření Erica Hirshberga, CEO Activision: „Náš tým se urputně snažil najít ideální řešení pro všechny. Square Enix tak může těžit z toho, co jsme do hry zatím investovali. UFG může zůstat pohromadě a dokončit hru. No a hráči se dočkají skvělé hry. Víc nás to nemůže těšit.“
Není pochyb o tom, že jsou v Activision s prodejem hry Squeenixu spokojeni, dostali zpátky alespoň část toho, co do hry, kterou už nechtěli, zainvestovali. Entuziastické výroky šéfa Activision o tom, že se hráči nakonec dočkají skvělé hry, však trošku kontrastují s jeho únorovým vyjádřením k tomu, proč byl vývoj hry zastaven. Hirshberg tehdy na konto True Crime: HK řekl „Abych byl upřímný, ta hra prostě není dost dobrá.“ A nejednou je skvělá? Nevadí, svět se točí dál.
Ať už si Activision myslí o hře cokoli, ve Squeenixu jsou nadšeni, možná až přehnaně: „Je to jedna z těch her, které vás chytí a nepustí,“ prohlásil Lee Singleton, generální manažer londýnské pobočky Square Enix, která dohlížela i na vývoj Just Cause 2 nebo Batman: Arkham Asylum.
zdroj: Archiv
Za hlavní přednosti rozpracované hry považuje Singleton skvělý nový engine, bohatý příběh s propracovanými charaktery a herní mechaniky, jaké jsme v open world hře na podobné úrovni (kvality) nikdy neviděli. Už když to čtete, tak vám musí být jasné, že jsou to PR žvásty, ale něco prostě na True Crime: Hong Kong být musí, když Squeenix hru vzal pod svá křídla a s tím určitě i nemalý závazek Activision vůči týmu z United Front Games.
Původně měla hra vyjít letos v listopadu pro PC, PS3 a X360, k čemuž samozřejmě nedojde. Pár měsíců zpomaleného a přerušeného vývoje se určitě někde projeví. Navíc není vyloučeno, že pod kuratelou Squeenixu hra změní nejenom svůj název, ale i podobu a charakter. Každopádně, Singleton se na konto termínu vydání či podporovaných platforem zatím odmítá bavit. Dopřejme mu pro tentokrát tu možnost nic neříct a mějme alespoň malou radost z toho, že se další herní pacient probral z katatonického stavu.