Přímým popudem k zahájení prací na projektu Space Shock, respektive na krokovacím dungeonu, bylo podle statutu na facebookové stránce hry hraní loňského překvapení Legend of Grimrock. A pak už to jelo. V této chvíli chce být Space Shock klasickým dungeonem, který se od zbytku nepříliš početného pelotonu odlišuje zasazením do sci-fi prostředí vesmírných lodí a výzkumné stanice na Europě, šestém měsíci planety Jupiter.
Namísto udatných reků s meči a kouzly, co prolézají fantasy kobky v podzemí pevnosti či hradu předhazuje Space Shock piráty a pašeráky s puškami, brokovnicemi a psionickými silami, které přijdou vhod při bojí s technologickou a biologickou havětí. V duchu klasických dungeonů nepřijdete ani o hádanky a nejenom kvůli nim bude možné partu rozdělit na více skupinek, což je nepříliš často vídaný prvek. Tolik tedy pro obecný popis, jak jsou na tom tvůrci s konkrétními herními prvky.
Všechno máte hezky popsané na Greenlight stránce. Čeká vás pět tříd/povolání s jistými danými vlastnostmi pro boj, výdrž, metání psi kouzel a tak dále. Každé povolání se navíc může rozvíjet ve třech odlišných specializacích. Nemáte tedy absolutní volnost v rozvíjení svých postav určitým směrem, ale že byste měli nějak extra svázané ruce, to se rovněž říci nedá. Partu dle svých představ z toho v pohodě složíte, a pak už záleží jen na vás, jak se vyrovnáte s nástrahami, které vám hodlají tvůrci předhodit.
Dle základního popisu lze jinak očekávat klasické dungeonové propriety včetně vandrujících NPC v podobě zbylých členů posádky nebo obchodníků, ale i bossáků, bez jejichž usmrcení se asi dál nehnete. Hlavně, nemá jít o kopírku Legend of Grimrock ve vesmíru. Tvůrci slibují poněkud jiný přístup k soubojům, ale i k uživatelskému rozhraní a tím pádem i k interakci se světem. Vše podstatné se ale dozvíte z rozhovoru.
Zatím si omrkněte prezentované informace, zkoukněte nejnovější video s ukázkou nově přidaných prvků, a těšte se na spuštění Kickstarter kampaně. Tvůrci prý sice dostali návrhy na spolupráci s investory, ale chtějí si udržet nezávislost a tvůrčí volnost, takže se nejdříve pokusí peníze vybrat přímo od hráčů. Už jen kvůli tematice hry a obecně s ohledem na jejich záměr jim držím pěsti. Nejnovější informace o průběhu vývoje hry najdete na Greenlight stránce, na Facebooku či Twitteru.