Premisa je jednoduchá. Jste policajti, ne akční hrdinové, a tak se za každou cenu musíte snažit udržet podezřelé naživu. Nejrůznější gangsteři, na které narazíte, naštěstí nejsou okamžitě agresivní a dost možná se vzdají, když je pěkně poprosíte a zamáváte jim pod nosem brokovnicí. Musíte být tiší a opatrně kontrolovat své okolí, aby vás nikdo nepřekvapil, a ve správný okamžik se na nepřítele vrhnout.
V tom vám pomůžou i různé hračičky, například oslepující granáty nebo kamery, kterými se podíváte skrz dveře, a pak samozřejmě také váš parťák. Tomu můžete nakázat prakticky cokoli – aby hlídal některou z přístupových cest, aby někam hodil flashbang, aby někoho spoutal. Zvlášť na poslední bod byste neměli zapomínat, protože i naoko krotcí nepřátelé můžou náhle vytáhnout skrytou bouchačku a provrtat vás, když to nejméně čekáte.
Všechny úrovně jsou náhodně generované, takže vám nestačí desetkrát umřít a postupně si zapamatovat lokaci všech zločinců. I z toho je vidět, jak moc se Police Stories inspiruje SWAT 4, kde právě strach z neznámého a neustálá nervozita přispívaly k unikátní atmosféře, kterou jsem vydržel maximálně pár hodin v kuse a pak se musel jít na drahnou chvíli vydýchat.
V těžko uvěřitelném kontrastu s celým tímhle příjemně povědomým popisem je ovšem úvodní trailer. Moc nechápu, proč tomu tak je, ale policisté na záběrech všechny na první dobrou odprásknou a o nějaké zatýkání vůbec nejeví zájem, takže hra vypadá jak přeskinovaná Hotline Miami. Docela by mě zajímalo, jestli jde pouze o pokus vytvořit co nejvíc cool, krvavé propagační video, nebo zda je něco fundamentálně špatně s celým popisem.
zdroj: Archiv
Rozhodně doufám, že jde jen o podivné marketingové rozhodnutí. Ona se pravda ostatně brzy ukáže. Police Stories co nevidět čeká alfaverze, na niž se můžete zapsat na Steamu, případně rovnou kliknutím na následující odkaz.