Paradox udělá radost modderům vylepšeným enginem budoucích her
zdroj: tisková zpráva

Paradox udělá radost modderům vylepšeným enginem budoucích her

16. 10. 2018 10:40 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Hry od studia Paradox Interactive jsou většinou dost dobré už sami o sobě, ale rovněž nabízí spoustu prostoru pro modifikace. Z Crusader Kings II si můžete udělat Hru o trůny, Z Europa Universalis IV například Warcraft, a doprostřed města v Cities: Skylines plácnout budovy z Blade Runnera. Avšak moddeři se při jejich tvorbě zapotili, protože neměli k dispozici nástroje od vývojářů. To se brzy změní.

První hrou, která umožní snazší úpravu sebe samotné, bude příští rok vycházející velká strategie z antického Říma – Imperator: Rome. Tvůrci konečně zapracovali na deset let starém enginu Clausewitz, který updatují novým softwarem nazvaným Jomini (jména enginů patří významným válečným teoretikům z 19. století).

„Moddeři se nás stále ptají, proč jim neposkytneme nástroje, které používáme při tvorbě her, ale my nic takového nemáme. Lidé jsou našimi nástroji,“ osvětluje John Wordsworth, vedoucí týmu vývojářů enginu, dlouho trvající problém.

zdroj: Archiv

Ale konečně se našel čas, peníze a lidi, kteří se mohou věnovat jen a pouze vývoji těchto dosud neexistujících nástrojů. Pro tento úkol byli vymezeni dva enginoví inženýři a najali se ještě dva další. Pokud si myslíte, že je to málo, tak jde prý o polovinu celého týmu pracujícího čistě na enginu hry.

Nové nástroje modderům umožní kompletně předělat uživatelské rozhraní bez nutnosti přímé editace kódu hry, snadno pozměnit terén mapy, ale i větší zásahy do jádra hry. Není to dobrá zpráva jen pro moddery, ale dá se očekávat, že hráče čeká mnohem větší přísun uživatelského obsahu. Samozřejmě i toho méně kvalitního, ale ve výsledku půjde jistě o krok správným směrem.

Nejnovější články