MMORPG odzvonilo, podle Book of Travels nastává čas TMORPG
zdroj: tisková zpráva

MMORPG odzvonilo, podle Book of Travels nastává čas TMORPG

13. 9. 2019 8:30 | Novinky | autor: Šárka Tmějová |

Co je to za divnou zkratku, říkáte si? TMORPG (tiny multiplayer online RPG) si namísto masivního online multiplayeru zakládá na online multiplayeru zcela maličkém – na ostatní hráče budete během svého putování narážet tak zřídka, aby každé setkání bylo unikátní a hodné zapamatování. V Book of Travels se stáváte cestovatelem v živoucím, pohádkovém světě, kde si své cíle musíte stanovit sami.

Pokud milujete grindování a plníte všechny denní questy, můžete rovnou přestat číst. Book of Travels hned na úvod upřímně říká, že je unikátním pohledem na roleplaying, který se inspiruje klasikami žánru (Putování, společenstvo… Kde jsem to jen…?) a odmítá okovy lineárních misí a příběhů. Donutí vás tvořit si vaše vlastní. Tak.

Ne že by tedy malebný grafický styl nevybízel k prozkoumávání a procházkám „jen tak“. Braided Shore je rozlehlé místo, kde se budete pohybovat bez nějaké větší navigace. Váš nos bude vaší GPS po světě inspirovaném východoevropskou mytologií a starými pohádkami.

Book of Travels nemá ani žádné fixní třídy, namísto toho si vybíráte z více než dvaceti postav podle jejich povahy, kterou konkrétní statistiky spíš jen trochu dokreslují. I podle toho si pak můžete stanovit konkrétní aspirace své postavy, která se stejně dobře může vrhat na výpravy po hlavě jako celé dny vysedávat v krčmě a prohrávat kalhoty v kartách.

zdroj: Archiv

Vaši postavu bude definovat více než 300 schopností, kouzel a pasivních vlastností, které jsou po světě poschovávané a čekají na to, až se je naučíte. Měly by na vaši postavu mít opravdu definující dopad a ovlivnit celou hráčskou zkušenost – prohra v bitvě vás mnohdy naučí víc než vítězství. Bojovat ale vůbec nemusíte, objevování nebo třeba obchod v sobě taky skrývá mnohé.

Na chat v klasickém smyslu slova taky zapomeňte, ke komunikaci se využívají symboly, které se ale nejdříve musíte naučit. Nemůžete tedy znát runu pro město předtím, než nějaké opravdu navštívíte. Jak může být limitované dorozumívání překvapivě efektivní, už víme třeba z Journey.

Studio Might and Delight má v portfoliu samé kouzelné, ručně malované nezávislé tituly a Book of Travels se mezi ně plánuje zavrtat jako kočka do vyhřátých peřin. Švédští vývojáři se zároveň zavazují vydat na cestu spolu s hráči a do svého TMORPG pravidelně chtějí pravidelně přidávat nový obsah. Hráčům ale nehodlají žádná tajemství naplno vyzvonit, nepočítejte tedy se seznamy změn, spíš nenápadnými náznaky. Co tahle jeskyně, ta tady minulý týden nebyla, ne?

Book of Travels tu zatím taky ještě není – své vlastní společenstvo si na Steamu budete moct založit příští rok.

Nejnovější články