Historie Kinectu se začala psát v roce 2010, kdy vyšla jeho první verze, a tlustým písmem se do análů zapsal taky rok 2013 – tehdy se spolu s novou konzolí Xbox One dostavila i vylepšená kamerka. Jenže po skvělých 35 milionech prodaných kusů to s Kinectem začalo jít z kopce, o čemž svědčí několik separátních rozhodnutí ze strany Microsoftu.
V roce 2014 došlo ke změně prodejní politiky a Kinect přestal být součástí balíčku s každým novým Xboxem. I nadále jste si ho sice mohli koupit separátně, ale moudří se již tehdy dovtípili, že Kinectu zvoní hrana. To se jenom potvrdilo se zveřejněním specifikací dvou vylepšených verzí Xbox One, tedy Xbox One S a Xbox One X, kterým svorně chybí kinectový port. A to samo o sobě vydá za tisíc slov.
Dokud to vydrželo, byla to dobrá zábava. Tancování, hopsání, předstírání, že jste teleportující se rytíř Jedi, a pochopitelně taky frustrace z toho, jak často Kinect záhadně neviděl, že jste tu ruku přece nad hlavu dali. Ale asi nastal čas přesunout se k ambicióznějším vizím reprezentovaným virtuální nebo augmentovanou realitou, z kteréhožto koláče si Microsoft taktéž logicky chce ukousnout svůj díl s chystanými superbrýlemi HoloLens.