A co by to tedy mělo být? „Hraní za Master Chiefa. Lehce jsme sešli z cesty, a proto jsem si chtěl být jistý, že při odhalení Halo 4 bude jasné, že John je zpět. Protože Master Chief je John Wayne tohoto univerza a právě za něho chtějí všichni hrát,“ řekl Spencer. Vývojáři z 343 Industries by měli také zachovat ideální symbiózu mezi sandboxovým světem a lineární příběhovou kampaní, přesně tak, jak se to povedlo lidem z Bungie v roce 2001.
Spencer dále hovoří o velké pozornosti, která byla věnována vypilování příběhové linky. „Strávili jsme hodně času promýšlením příběhového oblouku, který chceme vyprávět, abychom se dostali zpět k Master Chiefovi. Chtěli jsme to udělat srozumitelné, aby bylo každému jasné, že jde o Halo 4, začátek nové trilogie,“ upřesnil.
Protože se jedná o přímé pokračování Halo 3, bude čtyřka brát ohled na ty, kteří se nikdy nesetkali s prequelem ke Combat Evolved, tedy Halo: Reach, nebo samostatným datadiskem Halo 3: ODST. „Pokud jsi byl fanouškem prvních tří dílů, byl pro tebe Reach srozumitelný, ale momentálně tu máme spoustu hráčů, kteří nezačínali s Halo 1. Já osobně Reach zbožňuju, miluju jeho příběh, ale chápete ho, pouze pokud jste fanoušek celé série,“ vysvětlil Spencer.