To upřesnilo termín vydání na jaro 2007 a přineslo s sebou sedm screenshotů ve vysokém rozlišení i podařený trailer (26 MB, MOV). Vyobrazený postup pěchoty lesem, nákupním centrem, vesnicí či při střílení ze zákopu v písku na pouti (inspirace pražskou Letenskou plání je asi jen náhodná :) se snaží napodobit realitu tak věrně, že člověk v prvních okamžicích tápe, zdali jde o renderovaný filmeček nebo jestli to jsou záběry natočené kamerou ve skutečném světě.
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
          
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
          
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Zasazení hry do období studené války odůvodňují tvůrci ze švédského studia Massive Entertainment tím, že jsou po sérii Ground Control unaveni tématikou sci-fi. Chtěli udělat hru s vyváženými stranami a s novodobými jednotkami. Tanky, letadla, helikoptéry nebo transportéry budou přísně vycházet z těch skutečných, existujících v armádách SSSR, USA a NATO v roce 1989, takže zapomeňte na nějakou futuristickou či experimentální výzbroj. Vzhledem k absenci těžení surovin (kredity budete získávat jen za způsobné oběti v řadách nepřítele) má World in Conflict klást důraz na zabírání strategických bodů na mapě za pomoci chytrého kombinování vzdušných, pozemních a podpůrných vojenských sil. Klíčem k úspěchu se stane rychlá akce a používání vhodné taktiky, například když se pěchota schová v lesech nebo v budovách, které dle tiskovky budou, stejně jako 3D terén nebo automobily kompletně zničitelné. Z jiných technických fines lze zmínit pokročilé způsoby nasvícení scény nebo realistické hrátky s fyzikou.
Singleplayer bude vyprávět příběh od slavného spisovatele Larryho Bonda o mladém americkém důstojníkovi ve službách NATO, který se zapojí do války supervelmocí, vyvolané vpádem Sovětského svazu na půdu evropských sousedů a posléze i na americký kontinent. Kampaň by měla být něčím více než jen lineárním sledem skirmishových map, ale podrobnosti o ní zatím neznáme. Co se týká týmového multiplayeru, můžete hrát až v 16 lidech nebo spolu s přítelem proti počítačovému protivníkovi, avšak kooperativně misemi procházet nepůjde. Herní módy se mají držet v uvěřitelných mezích, což svědčí o konceptu celého World in Conflict i faktu, že s úkoly typu ukradení atomové bomby se zde prý nesetkáte.