Jeho příběh, zasazený do období kolem roku 1980 a vlády prezidenta Ronalda Reagana, bude postaven na tradičním "co by kdyby". Studená válka vyvrcholí invazí Sovětského svazu na území Spojených států amerických a terorizování jeho nevinných obyvatel. V předváděné ranné verzi svedly tyto dvě velmoci boj o vesničku v hornatém terénu, kde měl klíčový význam most přes řeku, reprezentující jeden z cílových bodů k obsazení. Pokud se to pěchotě podaří, odměnou vám bude jistý počet tzv. tactical-aid kreditů, sloužících k povolávání posil na bojiště nebo svrhnutí atomové bomby, která zaručeně přemění město ve spáleniště. Ani ve World in Conflict tedy nebudete těžit žádné suroviny, prim zde má hrát taktika.
Ač to z prvních scanů (thx ZeroCool) není příliš znát, vedle typického 3D pohledu shora byste měli mít možnost kdykoli se přepnout do pohledu z vlastních očí vojáka. To se šikne například pro lepší zamíření a střelbu z raketometu na přijíždějící tanky nepřítele - v těchto okamžicích prý hra silně připomíná Battlefield 2. Co se týká enginu, World in Conflict bude pohánět MassTech vlastní výroby, který zajistí realistickou fyziku nebo efekty typu ohýbání větví stromů od vrtule přistávající helikoptéry, odkud mimochodem zahlédnete i záblesky ze zbraní protivníka schovávajícího se v křoví. Jinak se klade velký důraz na multiplayerovou týmovou akci přes službu Massgate, která nabídne svižný vyhledávač serverů, žebříčky, automatické vyhledávání soupeře, klanovou podporu nebo jiné obvyklé funkce. Termín vydání této "next-gen RTS", jak ji tvůrci rádi nazývají, zatím není znám, nicméně postarají se o to opět Vivendi.